Egzersiz Önerileri

Haftada en az 2 gün 45 dakika spor yapabilirsiniz.

Fiziksel olarak aktif olmanın vücuda iyi geldiği bilinen bir gerçek. Aktif olmak kasları, kalbi ve akciğerleri çalıştırır ve hastalık risklerini azaltır. Bu yararlar sadece düzenli egzersiz ile değil, aynı zamanda gün boyu aktif olmakla da kazanılabilir. Modern hayatın belki de en olumsuz etkisi bizleri masa başına hapsetmesi, hareketsiz bireyler haline getirmesi. Okul, ofis ortamı, taşıtlar, zaman problemleri nedeni ile hareket etmeyen bireyler haline dönüştük. Oysa ki, hayatımızda yapacağımız ufacık değişikliklerle Metabolizmamızı hızlandırmak mümkün. İşte bu önerilerden birkaçını şöyle sıralayabiliriz.

  • Asansör ile çıkmak yerine merdivenleri kullanın.
  • Bir otoparkta gideceğiniz yere en uzak mesafedeki yere arabanızı park edin. Böylece yürüyüş mesafenizi uzatmış olursunuz.
  • Otobüste her zaman indiğiniz duraktan bir önceki durakta inin ve geri kalan mesafeyi yürüyün.
  • İş yerinde iş arkadaşınız ile e-posta yoluyla haberleşmek yerine yerinizden kalkıp masasına giderek konuşun.
  • Öğle aranızda ve akşam yemeği öncesinde 10 dakikalık yürüyüşler yapın. Kısa mesafelerde araba kullanmak yerine bisikleti tercih edin.