Kışın Tüketilmesi Gereken Sağlıklı Besinler Nelerdir?

Yaşamın her döneminde sağlıklı ve dengeli beslenmek çok önemlidir. Bunun yanı sıra mevsiminde ve taze besin tüketmekte bir o kadar mühimdir.Dolayısıyla kış aylarında, kışın yetişen meyve ve sebzeler tüketilmeli. Kış mevsiminde havaların soğuması ile birlikte beslenme şeklinde değişikliler olmakta, genellikle yağlı ve şekerli besinlere eğilim artmaktadır.

 

Soğuk havanın etkisiyle evde geçirilen uzun saatler hem hareketsizliği hem de beslenme şeklimizi etkilemektedir. Bu durum ise kıştan çıkarken vücuda yerleşen fazla kilolar şeklinde bize döner.Kış mevsiminin beslenmemiz üzerine getirdiği bu dezavantajları bir kaç ipucu ile  avantaja çevirebilmek mümkün. Kış aylarında vücut direncini artırmak ve vücuda yeterli miktarda vitamin ve mineral alınmasını sağlamak için sebze ve meyve çeşitlerinden yararlanılması gerekmektedir.

 

Kışın başlıca  tüketilmesi gereken besinleri sıralayacak olursak eğer;

 

  • Savunma sistemini güçlendirici özelliği olan A ve C vitamini gibi antioksidan vitaminlerden zengin, havuç, brokoli, kabak, lahana, karnabahar, maydanoz gibi sebzelerin yanı sıra kış aylarında bolca bulunan portakal, mandalina, elma, greyfurt gibi meyvelerin tüketimi önemlidir.
  • Soğuk havaların sindirim sistemimiz üzerindeki olumsuz etkisine karşı korunmak için de bağırsak dostu lifli gıdaları düzenli bir şekilde soframızda bulundurmakta fayda var. Kışın tüketebileceğiniz lifli gıdalar içerisinde nohut, greyfurt, portakal, brüksel lahanası, pırasa, ıspanak ve havuç örnek gösterilebilir.
  • Soğuk havalarda lifli gıdaların yanı sıra tüketilmesi gereken en önemli besin grubundan biri de baklagillerdir. Mevsimden dolayı sadece belli sebzelerin yetişmesi baklagillerin faydalarını daha iyi görmemizi sağlar. Hem vücut ağırlığımızı korumaya hem de enerji ihtiyacımızı karşılamaya yarayan yeşil-kırmızı mercimek, nohut, barbunya ve kuru fasulyenin haftada 2-3 defa tüketilmesi tavsiye edilir.
  • Kışın oluşan beslenme alışkanlığı ile çok yağlı ve şekerli  besinler tüketme eğiliminden  kaçınılmalıdır. Enerji ihtiyacımızı baklagil ve mevsim sebzelerinden şeker ihtiyacımızı da doğal şeker kaynağı mevsim meyvelerinden karşılamaya özen göstermeliyiz.
  • Enerji ihtiyacımızın daha da çok arttığı kış aylarında kırmızı ve beyaz eti haftada 2 kez tüketmeliyiz. Aynı şekilde hareket kabiliyetimizin de kısıtlandığı bu aylarda karbonhidrat grubu besinlerden mevcut miktarda uzak durmaya dikkat etmeliyiz.



Kapıya teslim diyet yemek servisi firması Fedbox ile kış aylarında da sağlıklı beslenmenin keyfini çıkartın! :)