Metabolizmanı Hızlandırmak İçin Yapman Gereken 7 Basit Yöntem

1- Metabolizmanızı Uyandırın

wake-up

Vücudumuzdaki birçok hormon güneş ışığı ile etkileşim halinde çalışmaktadır. Sende vücudun biyolojik saatine ayak uydurarak erken saatlerde metabolizmanı canlandırabilirsin.

2- Su Hayattır

Pouring Water From Bottle Into Glass On Blue Background

Vücudumuz için en önemli besin maddesi sudur. Organlarımızın düzenli çalışması, bağırsak hareketlerinin düzenlenmesi ve vücudun toksinlerden arındırılmasında en önemli etkenlerden bir tanesidir. Günde minimum 2 litre su tüketmeye çalışın metabolizmanızı canlandırın.

3- Ara Öğünler Unutulmasın!

Ana öğünlerde aşırıya kaçmamak istiyorsan ara öğünlerini ihmal etme. Ara öğünler hem metabolizmanı hızlandırmana hem de ana öğünlerde daha hızlı tokluk sağlamana yardımcı olur. Bu yüzden ara öğünlerini atlayarak kaloriden kazanç sağlayacağını düşünüyorsan yanılıyorsun demektir.

4- Spor

shutterstock_246869611-630x420

Fiziksel aktivite arttırılması metabolizmanın hızlanması demektir. Yağ yakımını olumlu yönde etkiler. Vücuttaki yağ oranı azalıp kas oranı arttıkça metabolizma da hızlanmaktadır.

5-Lif Tüketimi

Whole-grains

Lif içeriği yüksek besinler bağırsak hareketlerinin hızlanmasını ve bu sayede metabolizmanın hızlanmasını sağlar. Sebze-meyveler, kurubaklagiller ve tam tahıllı ürünler en iyi lif kaynaklarıdır. Günlük beslenmenizde her besin grubuna yer vererek lif tüketiminizi arttırabilirsiniz.

6- Baharatlar

bitkisel-tedavi

Baharatların içerisinde bulunan bazı etken maddeler metabolizmanın hızlanmasına yardımcı olurlar. Özellikle kırmızı biberde bulunan kapsaisin denilen etken maddenin metabolizma üzerinde olumlu etkilerini gösteren birçok çalışma mevcuttur. Karabiber, zerdeçal ve zencefil metabolizma hızlandıran baharatlara birer örnektir.

7-Yeşil Çay- Kahve

yesil-cay

Yeşilçay ve kahvenin içerisinde bulunan kafein metabolizmaya yardımcı bir diğer seçenektir. Özellikle spordan yarım saat önce içeceğiniz 1 fincan yeşilçay veya kahve performans üzerine olumlu etkilere sahiptir.