SAĞLIKLI BESLENME

Beslenme nedir diye sorduğumuzda çoğu insan bunu açlık duygusunu bastırmak olarak tanımlayabilir. Aslında beslenme sağlığı korumak, geliştirmek ve yaşam kalitesini arttırmak için vücudun gereksinimi olan besin ögelerini yeterli ve dengeli miktarlarda alarak bilinçli yapılması gereken bir eylemdir. Peki beslenme ve sağlıklı beslenme arasındaki fark nedir? Sağlıklı beslenme vücudumuzun ihtiyacı olan enerji, vitamin-mineral ve çeşitli besin ögelerini vücudumuzun gereksinimi kadar almaktır diyebiliriz.

Kışın Tüketilmesi Gereken Sağlıklı Besinler Nelerdir?

YETERLİ VE DENGELİ BESLENME

Storing-Vegetables-and-FruitsSon dönemlerde oldukça popüler düşük kalorili, karbonhidrattan oldukça kısıtlı ve proteine dayalı diyetler sağlımızı olumsuz yönde etkiliyor. Bu tarz beslenme stillerinde vücudun ihtiyacı olan vitamin-mineral yeterli olarak alınamaz ve vücut direnci zamanla azalarak hastalıklara yakalanma riskini arttırırlar. Yeterli ve dengeli beslenme vücudunun ihtiyacı olan enerji, yağ, protein, karbonhidrat, vitamin ve minerallerin bireyin gereksinimleri doğrultusunda vücuda alması olarak tanımlanır

YETERLİ VE DENGELİ BESLENMEK İÇİN NELER YAPABİLİRİZ?

SEBZE-MEYVE TÜKETİMİNİZİ ARTTIRIN

mixed-fruit-healthy-breakfast

Sebze meyve tüketimi gerek vitamin-mineral gerekse bol miktarda lif içeriği sayesinde vücut için oldukça önemlidir. Ayrı ayrı içerdikleri fitokimyasallar ve vitamin-mineraller vücutta antioksidan etki göstererek birçok hastalığı önlemeye yardımcı olmaktadırlar. Meyve-sebzelerin lifli yapısı sayesinde bağırsak hareketlerinin hızlanmasına ve bağırsak sağlığına fayda sağlamaktadır. Öğünlerinizin yanına ekleyeceğiniz yeşillikler hem vitamin-mineral gereksinimini karşılar hem de posa içeriği sayesinde tokluk hissinizin arttırılmasına yardımcı olmaktadır

 

 

 

 

PROTEİN ALIMI ÇOK ÖNEMLİ

Steaks

Proteinler vücudun büyümesi ve onarımı için gereklidir. Et, balık, tavuk ve yumurtanın yanı sıra bakliyat grubu da protein kaynakları arasındadır. Et, balık, süt ürünleri gibi gıdalar aynı zamanda bitkisel kaynaklardan elde edemeyeceğimiz B12 vitaminin kaynaklarıdır. Bu nedenle vejeteryan bireyler B12 takviyesine gerek duyabilirler.

 

 

 

 

 

 

 

SÜT VE SÜT ÜRÜNLERİ TÜKETİMİ

goat-milk-cheese

Yüksek kalsiyum kaynağı olan süt ve süt ürünleri beslenmemizde oldukça önemli bir yer tutmaktadır. Kemik sağlığı için oldukça önemli faydaları olmasının yanı sıra içerdiği kalsiyum minerali sayesinde yağ dokusunda azalma sağladığı gözlenmiştir. Sizde günde 2 porsiyon süt ve süt ürünü tüketerek metabolizmanıza yardımcı olabilirsiniz.

 

 

 

 

 

 TAHIL

Whole-grains

Son zamanlarda çok konuşulan sıfır karbonhidrat diyetlerinin metabolizmamıza oldukça büyük zararlar verdiğini unutma! Vücudumuzun temel yakıtı karbonhidratlardır. Bu yüzden günlük beslenmenin büyük oranda karbonhidrat içermesine dikkat etmelisin. En iy karbonhidrat kaynaklarından tahıl grubu ihtiyacın olan B vitaminleri ve liften de oldukça zengindir.

 

 

 

 

 

OLMAZSA OLMAZ; SU!

water being poured

Metabolizmayı canlandırmada ve de kilo kontrolünde en önemli kurallardan bir tanesi SU tüketimidir. Su tüketimi barsak hareketlerinin düzenlenmesinde ve toksik maddelerin vücuttan uzaklaştırılmasında oldukça etkilidir. Günde en az 2-2.5 LT su tüketmeye dikkat edin.

 

 

 

 

 
Fedbox diyet yemek servisi ile sağlıklı beslenmek artık çok kolay! Hemen kendine göre siparişi ver zayıflamanın keyfini çıkar!