Sağlıklı Yaşam İçin Beslenme ve Spor

Beslenme; açlık duygusunu bastırmak, karın doyurmak ya da canının çektiği şeyleri yemek içmek değildir. Beslenme; sağlığı korumak, geliştirmek ve yaşam kalitesini yükseltmek için vücudun gereksinimi olan besin ögelerini yeterli miktarlarda ve uygun zamanlarda almak için bilinçli yapılması gereken bir eylemdir. Modern yaşamın getirdiği zorluklar, zaman problemi gibi nedenlerle tüketimlerimizde gıda hijyenini maksimumda tutmak, besin çeşitliliği sağlamak, doğru ve güvenilir gıdaya ulaşmak pek kolay olmamaktadır.


Fedbox ailesi olarak, diyetisyenimizin sizinle yaptığı görüşme sonucu, gıda mühendisimizin öncülüğünde uzman aşçılarımızla birlikte hedeflenen kaloride gün içerisinde tüketeceğiniz öğünleri karbonhidrat, yağ, protein oranlarını hesap ederek hazırlamaktayız.


Beslenmemizde gereksinimimiz olan besin ögelerini tam anlamıyla alabilmek için, besin çeşitliliği büyük önem taşımaktadır. Vücudumuzun her besinden aldığı besin ögesi farklıdır bu nedenle bütün besinlerin ve renklerin günlük beslenmemizde yer almasını hedefliyoruz.


Besinler bizlere sadece enerji vermez, aynı zamanda içeriğindeki maddelerle mutluluk verici, stres azaltıcı, termojenik, kan şekerini regule ederek iştah hissini düzenleyici gibi bir çok işlevi gerçekleştirir.


Fedbox, sizler için hazırladığı birbirinden lezzetli tariflerle, metabolizmanızı hızlandırarak, kilo verme ya da kilo kontrol sürecinizi keyifli hale getiriyor.


Diğer bir önemli nokta spordur.


Sporun, sağlık ve zindelik için sağladığı yararlar giderek daha iyi anlaşılmaya başlanmıştır. Düzenli fiziksel aktivitenin sağlıklı kilonun sürdürülmesi, dayanıklılık, güç ve esnekliğin artmasındaki rolünün yanı sıra kronik hastalıklara yakalanma riskini azalttığı açıkça bilinmektedir. Söz konusu bu yararlar sadece bireysel düzeyde değil, dünyanın her yerinde giderek maliyeti artan sağlık hizmetleri yönünden de tasarruf sağlayabilecek düzeydedir. Sporun, kas kütlemizi korumada, kan basıncını dengelenmesi, kan lipitlerinin kontrolünde, kilo kontrolünde, Damar ve Kas-İskelet Sistemi Hastalıklarını Önlemede bir çok görevi olduğu bilinmektedir.


Bunun yanı sıra etkilerini ölçmek zor olmasına karşın yapılan çalışmalar fiziksel aktivitenin yararlı psikososyal etkileri olduğu konusunda birleşmektedir. Fiziksel aktivite ve egzersiz kaygı, stres, depresyonun azaltılması, zihinsel sağlığın sürdürülmesi ve psikolojik zindeliğin sağlanmasında pozitif etkiler yaratır.


Sağlığın korunması ve geliştirilmesi için haftada en az 2 gün ortalama 45 dakika orta düzeyde bir aktivite yapılmalıdır. Ancak sağlık problemi olan kişilerin egzersize başlamadan önce bir hekime başvurması önerilir.