Yağ Yakımında Püf Noktaları

Kilo verme sürecinde bizlerin hedef noktası total yağımızı sağlıklı bir şekilde düşürmek ve sonrasında da bu ‘fit’ görünümümüzü korumaktır. Bu da sadece dengeli beslenme ve egzersizle mümkündür. Ancak bazı besinlerle, doğru zamanlama ve porsiyonlama ile metabolizmamızı şaşırtıp, hızlandırarak bu süreci kolaylaştırmak mümkün.


Bu besinlerin bazılarını şöyle sıralamak mümkün,

  1. Yumurta, Anne sütünden sonra en değerli protein kaynağı olan yumurta, kas yapımını desteklerken aynı zamanda yağ yakımını da sağlar, obezite ile savaşır. ‘’Amerikan Üniversitesi Dergisi’’nde yayımlanan bir araştırma, kahvaltıda iki yumurta ve ekmek yiyen insanların sonraki 24 saat içinde yemeyenlere göre 400 kalori daha az aldığını gösteriyor. Yumurtanın yanına maydanoz ve ceviz ekleyerek hem faydalı yağ asidi alımınızı artırır hem de demirin emilimine katkıda bulunmuş olursunuz.
  2. Bol su tüketmek, diyetin ve sağlıklı beslenmenin en ana altın kuralıdır. Metabolizmanızı hızlandırmak için günde ortalama 2 litre su tüketmeye özen gösterin
  3. Süt, yoğurt Özellikle bel çevresindeki yağlanmanın en büyük düşmanlarından biri olan yoğurt, kalsiyum içeriğiyle vücuttaki fazla yağlarla savaşır. Ayrıca süt, yoğurt gibi proteini yüksek, aynı zamanda dengeli karbonhidrat içeren besinler, uzun süre tok kalmanızı sağlar. İçinde bulunanan CLA (Conjugated Linoleıc Acid) yağ yakımına yardımcı oluyor
  4. Kurubaklagiller ve yağlı tohumlar posa-lif içerirler, yapılarındaki protein ve yararlı yağ asileri sebebi ile sizi tok tutacaktır.
  5. Yeşil çay, Yeşil çayın içerisindeki etkili bileşenlerden ‘epi-gallo-kateşin-3-gallat’ adı verilen ve kısaca EGCG olarak isimlendirilen biyolojik öğenin yağ yakıcı etki gösterdiği uzun zamandır biliniyor. EGCG çok tükettiğimiz siyah çayda bulunmuyor. Çünkü yeşil çayın fermentasyonu ile siyah çaya dönüştürülmesi sırasında yapısal özellikleri değişikliğe uğruyor. Bu nedenle siyah çayın yanında yeşil çay içme alışkanlığı edinmek önem kazanıyor.



Bu besinleri arttırmak mümkün, ancak unutulmaması gereken nokta diyetinizde bu besinlerin ne zaman ve nelerle tüketilmesi gerektiğidir