Kahvaltı

Kapya biber ve salatalık ile uyumuyla leziz bruschettamızın içeriğindeki domateste bulunan likopen, kalp ve damarlar için kritik önemi bulunan antioksidan desteğini sağlar.

Domatesli Bruschetta, Kapya Biber, Salatalık Dilimleri, Tere

Kapya biber ve salatalık ile uyumuyla leziz bruschettamızın içeriğindeki domateste bulunan likopen, kalp ve damarlar için kritik önemi bulunan antioksidan desteğini sağlar.

1.Ara Öğün

Çilek, kan şekerini korkulduğu gibi yükseltmez ve lifli yapısı sayesinde uzun süre tokluk hissi verir.

Çilek

Çilek, kan şekerini korkulduğu gibi yükseltmez ve lifli yapısı sayesinde uzun süre tokluk hissi verir.

Öğlen Yemeği

Lübnan mutfağının en bilinen bulgurlu salatasıdır olan tabule, tabbouleh ya da tabbule olarak da bilinir. Özgün tadıyla tipik bir Akdeniz-Ortadoğu mutfağı sentezi olan bu salata, kadınbudu köfte, brokoli ve havuç haşlama ile servis edilir.

Fırında Kadınbudu Köfte, Tabbule Salatası, Brokoli ve Havuç Haşlama

Lübnan mutfağının en bilinen bulgurlu salatasıdır olan tabule, tabbouleh ya da tabbule olarak da bilinir. Özgün tadıyla tipik bir Akdeniz-Ortadoğu mutfağı sentezi olan bu salata, kadınbudu köfte, brokoli ve havuç haşlama ile servis edilir.

2.Ara Öğün

Patlıcan düşük kalorili ve yüksek lifli bir besin olması nedeniyle diyet için vazgeçilmez bir sebzedir. Güzel sunumuyla patlıcan pizzayla sağlıklı ve keyifli bir ara öğün sizin bekliyor.

Patlıcan Pizza

Patlıcan düşük kalorili ve yüksek lifli bir besin olması nedeniyle diyet için vazgeçilmez bir sebzedir. Güzel sunumuyla patlıcan pizzayla sağlıklı ve keyifli bir ara öğün sizin bekliyor.

Akşam Yemeği

Ispanak sosu ile uyum içerisinde olan bir İtalyan lezzeti tagliatelleniz, kremalı domates çorbası ve keten tohumlu portakallı maskolin salata ile servis edilir.

Ispanaklı Tagliatelle, Keten Tohumlu Portakallı Maskolin Salata, Kremalı Domates Çorbası

Ispanak sosu ile uyum içerisinde olan bir İtalyan lezzeti tagliatelleniz, kremalı domates çorbası ve keten tohumlu portakallı maskolin salata ile servis edilir.

Örnek Menü Sonraki Öğün
Örnek Menü Önceki Öğün
Fedbox Logo

Fedbox yoğun isteğiniz üzerine SİLİVRİ’de

%10 İNDİRİM
20 TAM GÜNLÜK PAKETLERDE


İndirimden faydalanmak için AŞK14 kodu
ile online alım yapabilir yada
212 288 02 12 numaralı
müşteri hizmetlerimizi arayabilirsiniz.

Son gün: 14.02.2018

HEMEN BİLGİ AL
HEMEN SİPARİŞ VER
İşlem Durum Simge - Process Status Icon
Popup Close
Fedbox Logo

Kullanıcı Adınız:


Şifreniz:

Giriş Yap

Şifremi Unuttum

E-Posta Adresiniz:




           


GİRİŞ YAPINIZ

Kullanıcı Adınız:


Şifreniz:

Giriş Yap

Şifremi Unuttum

E-Posta Adresiniz:


Demir Eksikliği Anemisi Olan Kişiler Nasıl Beslenmeli?





Demir, vücut için temel bir mineraldir. Demir mineralinin vücuttaki en önemli görevi “hemoglobin” yapımıdır. Hemoglobin, vücutta tüm dokuların yaşaması için gerekli olan oksijeni taşıma işlemini gerçekleştirmektedir. Ayrıca vücudun bağışıklık sistemini destekleyerek vücudu zinde tutmakta ve B vitaminlerinden daha fazla yararlanmayı sağlamaktadır. Demir minerali vücutta üretilmediği için, yiyecekler yoluyla yeterli miktarda alınması gerekmektedir. Yiyeceklerle alınan demir minerali, emilime uğrayarak vücutta kullanılmaktadır. Beslenme yolu ile yeterli miktarda demir minerali alınamaması ya da aşırı kan kaybı durumlarında vücudun demir deposu tükenebilir. Bu duruma ‘demir eksikliği anemisi (kansızlık)’ denir. Demir eksikliği anemisinin en büyük nedenlerinden birisi yeterli ve dengeli beslenmemektir. Yeterli ve dengeli beslenmek, beslenme ile ilişkili tüm sağlık sorunlarının önüne geçmek için en önemli anahtardır. Demir eksikliği anemisi için beslenme önerileri aşağıda belirtilmiştir.

  • Günlük beslenme ile vücuda alınan demir mineralinin miktarı kadar, demir mineralinin vücuttaki emilimi de çok önemlidir.
  • Hayvansal kökenli demire “hem demir”,  bitkisel kökenli demire “hem olmayan demir” denmektedir. Hem demir içeren hayvansal kökenli yiyecekler emilimi en yüksek olan demir kaynaklarıdır.
  • Dana eti, koyun eti gibi hayvansal gıdaların demir içeriklerinin yüksek olmasının yanında içerdikleri demir mineralinin emilim oranları da yüksektir. Demirin bitkisel kökenli zengin kaynakları iyi pişmiş kuru baklagiller, soya fasulyesi, yumurta, kuru meyveler (özellikle kuru üzüm, kuru kayısı), pekmez, yeşil yapraklı sebzeler (ıspanak, pazı), fındık, fıstık, susam, tahin gibi yiyeceklerdir.
  • Demir mineralinden zengin yiyecekler, C vitamini içeren yiyeceklerle birlikte tüketildiğinde demir mineralinin emilimi artmaktadır.
  • Kuşburnu, kivi, turunçgiller, çilek, brokoli, domates, yeşil yapraklı sebzeler, biber gibi C vitamininden zengin sebze ve meyveler günlük beslenmede mutlaka tüketilmelidir.
  • Kahvaltıda yumurtanın yanında yeşillik tüketmek demir mineralinin vücutta kullanımını arttırmaktadır.
  • Et yemeklerinin ve kuru baklagil yemeklerinin yanında bol limonlu salata tüketilmelidir.
  • Ceviz, fındık, badem gibi çiğ yağlı tohumlar ile birlikte portakal, mandalina, kivi gibi C vitamininden zengin meyveler tüketilmelidir.
  • Yemek esnasında çay içilmesi demir emilimini azaltacağından çay öğün aralarında ve açık olarak içilmelidir. Çayın demir emilimine olumsuz etkisine engel olmak için çaya birkaç damla limon sıkılabilir.
  • Nitrat ve nitrit içeren sosis, salam gibi et ürünlerinin tüketilmesi demir emilimini azaltan faktörlerden birisidir bu nedenle günlük beslenmede bu tür yiyeceklere yer verilmemelidir.





sağlıklı

mutlu

zinde

enerjik

BİZİ TAKİP EDİN


Fedbox kampanyalar, tarifleri ve bilgilendirmeleri kaçırmamak için eposta listemize üye olabilirsiniz.




Gönder


© 2019 Fedbox. Tüm Hakları Saklıdır..
Longplay Dijital Ajans Hizmetleri