Kahvaltı

Kapya biber ve salatalık ile uyumuyla leziz bruschettamızın içeriğindeki domateste bulunan likopen, kalp ve damarlar için kritik önemi bulunan antioksidan desteğini sağlar.

Domatesli Bruschetta, Kapya Biber, Salatalık Dilimleri, Tere

Kapya biber ve salatalık ile uyumuyla leziz bruschettamızın içeriğindeki domateste bulunan likopen, kalp ve damarlar için kritik önemi bulunan antioksidan desteğini sağlar.

1.Ara Öğün

Çilek, kan şekerini korkulduğu gibi yükseltmez ve lifli yapısı sayesinde uzun süre tokluk hissi verir.

Çilek

Çilek, kan şekerini korkulduğu gibi yükseltmez ve lifli yapısı sayesinde uzun süre tokluk hissi verir.

Öğlen Yemeği

Lübnan mutfağının en bilinen bulgurlu salatasıdır olan tabule, tabbouleh ya da tabbule olarak da bilinir. Özgün tadıyla tipik bir Akdeniz-Ortadoğu mutfağı sentezi olan bu salata, kadınbudu köfte, brokoli ve havuç haşlama ile servis edilir.

Fırında Kadınbudu Köfte, Tabbule Salatası, Brokoli ve Havuç Haşlama

Lübnan mutfağının en bilinen bulgurlu salatasıdır olan tabule, tabbouleh ya da tabbule olarak da bilinir. Özgün tadıyla tipik bir Akdeniz-Ortadoğu mutfağı sentezi olan bu salata, kadınbudu köfte, brokoli ve havuç haşlama ile servis edilir.

2.Ara Öğün

Patlıcan düşük kalorili ve yüksek lifli bir besin olması nedeniyle diyet için vazgeçilmez bir sebzedir. Güzel sunumuyla patlıcan pizzayla sağlıklı ve keyifli bir ara öğün sizin bekliyor.

Patlıcan Pizza

Patlıcan düşük kalorili ve yüksek lifli bir besin olması nedeniyle diyet için vazgeçilmez bir sebzedir. Güzel sunumuyla patlıcan pizzayla sağlıklı ve keyifli bir ara öğün sizin bekliyor.

Akşam Yemeği

Ispanak sosu ile uyum içerisinde olan bir İtalyan lezzeti tagliatelleniz, kremalı domates çorbası ve keten tohumlu portakallı maskolin salata ile servis edilir.

Ispanaklı Tagliatelle, Keten Tohumlu Portakallı Maskolin Salata, Kremalı Domates Çorbası

Ispanak sosu ile uyum içerisinde olan bir İtalyan lezzeti tagliatelleniz, kremalı domates çorbası ve keten tohumlu portakallı maskolin salata ile servis edilir.

Örnek Menü Sonraki Öğün
Örnek Menü Önceki Öğün
Fedbox Logo

Fedbox yoğun isteğiniz üzerine SİLİVRİ’de

%10 İNDİRİM
20 TAM GÜNLÜK PAKETLERDE


İndirimden faydalanmak için AŞK14 kodu
ile online alım yapabilir yada
212 288 02 12 numaralı
müşteri hizmetlerimizi arayabilirsiniz.

Son gün: 14.02.2018

HEMEN BİLGİ AL
HEMEN SİPARİŞ VER
İşlem Durum Simge - Process Status Icon
Popup Close
Fedbox Logo

Kullanıcı Adınız:


Şifreniz:

Giriş Yap

Şifremi Unuttum

E-Posta Adresiniz:




           


GİRİŞ YAPINIZ

Kullanıcı Adınız:


Şifreniz:

Giriş Yap

Şifremi Unuttum

E-Posta Adresiniz:


Polikistik Over Sendromu (PKOS) Olan Kişiler Nasıl Beslenmeli?





Polikistik over sendromu (PKOS) doğurganlık çağındaki kadınlarda görülen en yaygın endokrin bozukluklardandır. Polikistik over sendromu genellikle tip2 diyabet, insülin direnci, kalp hastalıkları, obeziteyle anlamlı derecede ilişkilidir.

Polikistik over sendromu olan ve insülin direnci olan kadınların çoğunda özellikle karın bölgesinde yağlanma, kilo vermekte zorlanma, aşırı derecede karbonhidrat tüketimi ve hipoglisemi (kan şekeri düşmesi) sık yaşanabilir. Bu durumlar tamamen bir kısır döngüdür o yüzden kadınlarda kilo verememenin sebebi polikistik over sendromu olabilir. Bu sendrom ilerleyen dönemlerde kronik hastalıkların gelişimiyle bağlantılı olduğundan erken teşhis ve tedavisi önemlidir.

Polikistik over sendromunun birinci basamak tedavisi beslenme alışkanlıklarının değişmesidir. Yapılan araştırmalara göre düşük bir kilo kaybı dahi, regl kanamalarının düzene girmesini sağlayabilir aynı zamanda metabolik ve endokrin parametreler üzerinde olumlu etki yaratabilir.

   Polikistik Over Sendromlu Kadınlarda Beslenme Tedavisi:

  • Enerji ihtiyacı, kişinin ihtiyaçları doğrultusunda beslenme uzmanı tarafından hesaplanmalıdır.
  • Az az ve sık beslenme temel alınmalıdır.
  • Beslenmede özellikle karbonhidrat grubuna dikkat edilmelidir. Basit şeker içeren gıdalardan uzak durulmalıdır. Glisemik yükü düşük gıdalar tercih edilmelidir.
  • İnsülin seviyesini düzenlemek ve kilo kaybını desteklemek için düzenli egzersiz yapılmalıdır.
  • Doymuş yağ içeren besinlerin tüketimi azaltılmalıdır. Kızartma tüketilmemelidir. Fındık, badem, ceviz, avokado gibi kaliteli yağ içeren besinler porsiyon kontrolüne dikkat edilerek beslenmede yer verilebilir.
  • Kaliteli protein ve omega 3 içeriği ile balık haftada en az 2 kez tüketilmelidir.
  • Polikistik over sendromlu kadınlar özellikle bel çevresine odaklanmalıdır. Bel çevresi ölçüleri düzenli olarak takip edilmelidir.
  • Bitkisel protein olan kurubaklagillere haftada 2-3 kez beslenmede yer verilmelidir. Et, balık, tavuk tüketirken sağlıklı pişirme teknikleri (ızgara/haşlama/fırın) tercih edilmelidir.
  • Polikistik over sendromlu kadınlarda özellikle D vitamini ve B12 vitamini düzeyleri takip edilmeli ve eksikliğinde doktor kontrolünde vitamin takviyesi alınmalıdır. Bu iki vitamin hem kilo vermeye yardımcı olur hem de tedavide önemli rol oynar.
  • Polikistik over sendromlu kadınlar özellikle aşırı çay, kahve tüketiminden kaçınmalıdırlar.
  • Tuz tüketiminin artması ödeme sebep olduğu için yemeklere ekstra tuz ilave edilmemelidir. Tuz yerine baharat tercih edilebilir. Turşu ve maden suyu tüketimi sınırlandırılmalıdır.
  • Günlük su tüketimi takip edilmelidir ve her gün ortalama 8-10 bardak su içilmelidir. Çay ve kahvenin su yerine geçmediği unutulmamalıdır.





sağlıklı

mutlu

zinde

enerjik

BİZİ TAKİP EDİN


Fedbox kampanyalar, tarifleri ve bilgilendirmeleri kaçırmamak için eposta listemize üye olabilirsiniz.




Gönder


© 2019 Fedbox. Tüm Hakları Saklıdır..