Ara Tutar 0.000,00
Toplam İndirim 000,00
Ödenecek Toplam Tutar 0.000,00

Ramazanda Nasıl Beslenmeliyiz?

Ramazanda Nasıl Beslenmeliyiz?

Ramazan ayında sağlıklı beslenmek, uzun süre aç ve susuz kalan vücut için daha çok önem kazanmaktadır. Ramazan dönemine beslenme açısından bakıldığında yapılan hataların başında sahura kalkmadan oruç tutmak gelmektedir. Uzun süren açlık durumunda kan şekeri düşmekte, sahura kalkılmaz ise bu düşüş çok daha erken saatlerde başlayabilmektedir.

Bu dönemde öğün sayısı ve beslenme şekilleri eskiye oranla değişmektedir. Günde 3 ana öğün olan beslenme şekli 2 ana öğüne düşmekte fakat günlük alınması gereken miktar ve içerik değişmemektedir. Bu yüzden ramazan ayında ana öğünler ve ara öğünler yeterli ve dengeli şekilde planlanmalıdır.

Ramazanda oruç tutarken sağlıklı beslenmek için neler yapılmalıdır?

Sahur

  • Mutlaka sahura kalkılmalı, sahur süresince su tüketimine dikkat edilmelidir.
  • Sahurda susuzluğu arttıracak baharatlı, yağlı ve tuzlu gıdalardan (salamura zeytin, sucuk, salam vs) uzak durulmalıdır.
  • Yavaş sindirilen gün boyu besleyici özelliğini sürdüren posa içeriği yüksek gıdalar tercih edilmelidir. (Örn: tam tahıllar, sebze, meyve vb.)
  • Çok hızlı sindirilen şeker, beyaz un ve beyaz undan yapılmış gıdalardan sakınılmalıdır.
  • Sahurda, kaliteli protein kaynağı olan yumurtanın tercih edilmesi gün içerisindeki tokluk hissinin artmasına yardımcı olacaktır. Yumurta haşlama, menemen ya da az yağlı omlet şeklinde tüketilmeli, yağda pişirme tekniğinden mümkün olduğunca uzak durulmalıdır.
  • Sahurda diğer kaliteli protein kaynakları olan süt ve süt ürünleri de tercih edilebilir. Peynir tüketirken tuz oranı düşük olan peynirler tercih edilmelidir.
  • Sahurda kahvaltı öğünü tercih etmek istemeyenler az yağlı çorba ve sebze yemekleri de tercih edebilirler.

İftar

  • İftarda, orucu çok soğuk olmayan su ile açtıktan sonra çok sıcak olmayan çorba ile devam edilmelidir. Bunun nedeni gün boyu boş kalan midenin ani kasılmalarını engellemektir. Tokluk hissini oluşturmak için ana yemeğe geçmeden önce ortalama 10-15 dakika beklenmelidir.
  • Bütün gün yenmesi gereken gıdalar iftarda tek seferde tüketilmemeli, yavaş yenilerek iyi çiğnenmelidir.
  • Meyve, sebze tüketimi posa ihtiyacını karşılayabilecek şekilde olmalıdır. İftarda et, tavuk, balık yanında salata ve/veya zeytinyağlı sebzeler tüketilebilir.
  • Tatlı tüketmek isteyenler tercihini şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlılardan (örn. güllaç, sütlaç…) yana kullanmaları daha uygun olacaktır. Tatlı tüketirken porsiyon miktarı ve sıklığına mutlaka dikkat edilmelidir.
  • İftarla sahur arası ortalama 2 L su içilmelidir.
  • Sıvı ihtiyacını karşılamak için şekersiz komposto veya hoşaf tercih edilebilir.
  • Kahve, çay gibi kafeinli içecekler diüretik etkiye sahip olduğundan tüketimi sınırlanmalıdır.
  • İftardan 1 – 2 saat sonra mümkünse, yürüyüş gibi hafif egzersizler tercih edilebilir.

© 2022 Fedbox | Tüm Hakları Saklıdır