Ara Tutar 0.000,00
Toplam İndirim 000,00
Ödenecek Toplam Tutar 0.000,00

Antioksidan Besinler

Antioksidan Besinler

Antioksidanlar; vücudumuzda serbest radikallerle birleşerek, hücrelerin zarar görmesini engeller. Antioksidanların bir kısmı vücudumuz tarafından üretilirken diğer kısmı ise besinler yolu ile vücudumuza giriş yapmaktadır. Bir besin ne kadar çok antioksidan içerir ise, vücudumuzdaki serbest radikalleri o kadar fazla yok eder ve bağışık sistemimizi güçlendirerek hastalıklara karşı bizi korur.

Araştırmalar, antioksidanların; sağlıklı kalmamızda, kalp hastalıklarından korunmada, diyabet gibi kronik hastalıkların ve bazı kanser türlerinin önlenmesinde önemli rol oynadığını göstermektedir.

Besinlerin antioksidan içeriğini, oksijen radikal absorbans kapasitesi (ORAC) yöntemi ile öğrenebiliriz.

ORAC Skorlarına göre; antioksidan meyveler;

  • Böğürtlen 5905
  • Nar 4479
  • Kiraz 3747
  • İncir 3383
  • Goji berry 3290
  • Portakal 210
  • Avokado 1922
  • Şeftali 1922
  • Çilek 4302 meyve suyu: 1002
  • Limon 1346
  • Mango 1300
  • Kivi 1210
  • Kayısı 1110
  • Muz 795
  • Kavun 253
  • Karpuz 142
  • Yaban mersini 9621 meyve suyu: 2359
  • Cranberry 9090 meyve suyu: 145

 

ORAC Skorlarına göre antioksidan sebzeler;

  • Taze zencefil 14840
  • Enginar 6552
  • Sarımsak 5708
  • Kişniş(taze) 5141
  • Kara lahana 2496
  • Kuşkonmaz 2252
  •  Roka 1904
  • Pancar 1776
  • Turp 1750
  • Ispanak 1531
  • Brokoli 1510
  • Maydanoz 1301
  • Patlıcan 932
  • Çiğ soğan 913
  • Karnabahar 870
  • Kereviz 552
  • Beyaz Lahana 529

 

Antioksidanları öncelikle besinlerden alıyor olmamız oldukça önemlidir. Beslenme düzeninize antioksidan içeriği yüksek sebze ve meyveleri ekleyerek serbest radikallerin vücudunuzda oluşumunu azaltmış olursunuz. Ayrıca yaşlanmanın beraberinde getirdiği hastalıkları geciktirmek için ve kanserden korunmak için de antioksidan meyve ve sebzelerden yararlanmanız oldukça önemlidir.


© 2022 Fedbox | Tüm Hakları Saklıdır