Ara Tutar 0.000,00
Toplam İndirim 000,00
Ödenecek Toplam Tutar 0.000,00

Hafif Sporlarla İlgilenenler için Beslenme

Hafif Sporlarla İlgilenenler için Beslenme

Hafif sporlarda da diğer sporlarda olduğu gibi beslenme biçimi önemlidir. Protein tüketimini bu doğrultuda ayarlamak ve buna göre beslenmek gerekir. Bu haftaki blog yazımızda “Hafif sporlarla ilgilenenler için beslenme nasıl olmalıdır?” sorusuna cevap vermek istiyoruz. 

Yoga Yapanlar için Beslenme

“Yoga yapanlar nasıl beslenmelidir?” sorusuna cevap arıyorsanız yazımızın bu kısmında sizin için anlatmak istiyoruz. Yoga fiziksel ve zihinsel bir spordur. Dolayısıyla beyni inşa ederken aynı zamanda zihni de inşa etmek gerekir. Yediklerimiz zihnimizi etkiler. Kolay sindirilebilir gıdalar tercih etmeniz önemlidir. Bitkisel ve hayvansal proteinlerden yararlanabilirsiniz. Karbonhidrat, mineral, yağ ve vitamin dengesini koruyacağınız bir beslenme biçimi belirlemelisiniz. 

Yoga Diyeti

Yogadan 1.5 - 2 saat önce yemek yenmelidir. Sindirimin tamamen tamamlanması önemlidir. Hafif hissettiren yiyecekler tercih edilmelidir. Ayrıca tüketilen yiyecekler kan şekerini dengelemelidir. Avokadolu salata gibi besinler tercih edebilirsiniz. Yoga sonrasında ise kas kütlesini arttırmak amacıyla protein tüketimine ağırlık vermelisiniz. Probiyotik yoğurt gibi ara öğünler tercih edebilirsiniz. Böyle bir beslenme düzeni kendinizi mutlu hissetmenizi sağlayacaktır. 

Dansçılar için Beslenme

Dans fiziksel güç ve dayanıklılık gerektirir. Bu yüzden dansçılar için beslenme önemlidir. Düzenli prova yapan dansçıların enerjilerinin yüksek olması gerekir. Dansçılar beslenme planı hazırlarken taze yiyeceklere, sağlıklı atıştırmalıklara ve protein tüketimine dikkat etmelidir. Ayrıca kalori hesaplamaları gerekir. 

Dansçılar için Diyet

Karbonhidratlara beslenme planında yer verilmelidir. Çünkü vücut için enerji kaynağı olan karbonhidrat dansçılar için önemlidir. Bir dansçının beslenmesinin %55’i karbonhidratlardan oluşmalıdır. 

Dansçılar kas inşa etmek ve onarmak için protein ihtiyacını karşılamalıdır. Ayrıca protein vücut için bir yakıt kaynağıdır. Hem hayvansal hem de bitkisel proteinlerden yararlanılabilir. Balık ve yumurta gibi protein çeşitleri tercih edilebileceği gibi kuru baklagiller de tercih edilebilir. 

Sağlıklı yağlar dansçıların beslenme planında yer almalıdır. Yine vücut için bir yakıt kaynağı olan yağlar mutlaka beslenme planında yer almalıdır. Zeytinyağı ve bademyağı gibi sağlıklı alternatifler tüketilebilir. 

Stretching Yapanlar için Beslenme

Stretching yaparken sağlıklı ve hafif beslenmek önemlidir. Vücudun her uzvunun açıldığı ve vücudun gevşediği stretching öncesi ağır yemekler tüketilmemelidir. Antrenman öncesi en az 2 saat önce yemek yemiş olmanız gerekir. Antrenman sonrası ise hayvansal ve bitkisel proteinler tüketebilirsiniz. 

Pilates Yapanlar için Beslenme

Pilates yapanlar dengeli ve sağlıklı beslenmelidir. Süt ve süt ürünleri, tavuk gibi proteinler, sebze ve meyveler, tam tahıllı ürünler içeren bir beslenme planları olmalıdır. Bu plan çeşitli olmalıdır ve yeterli miktarda beslenmeleri önemlidir. Pilates kas güçlendirmeyi amaçlayan bir egzersizdir. Bu yüzden yağsız süt tüketebilirsiniz. Zayıflamak istiyorsanız düzenli kalsiyum almalı ve omega 3 tüketmeye özen göstermelisiniz. Pilates yapanlarda kalsiyumu az tüketmek kilo vermeyi yavaşlatacaktır. Protein alımınıza dikkat etmeniz önemlidir. 

Hafif sporlarla ilgilenenler için diyetleri anlattığımız blog yazımızın sonuna geldik. Beslenme planınızı hazırlamak konusunda zorluk yaşıyorsanız düşük kalorili yemek paketini tercih edebilirsiniz. Böylece spor öncesi ve spor sonrası sağlıklı beslenebilirsiniz. 


© 2022 Fedbox | Tüm Hakları Saklıdır