Ara Tutar 0.000,00
Toplam İndirim 000,00
Ödenecek Toplam Tutar 0.000,00

Kış Aylarında Hasta Olmamak İçin 10 Öneri!

Kış Aylarında Hasta Olmamak İçin 10 Öneri!

Kış mevsiminin gelmesiyle birlikte hava sıcaklıklarının ani olarak düşmesi vücudumuzu da birçok yönden etkilemektedir. Bu mevsim geçişinde bağışıklık sistemi zayıflayabilmektedir. Beslenmemizde bazı noktalara dikkat ederek bu dönemde bağışıklık sistemimizin güçlenmesini sağlayabiliriz.

  1. Öncelikle güne kahvaltı yaparak başlamak zinde hissetmenize yardımcı olacaktır.
  2. Ana ve ara öğünlerinizin düzenli saatlerde olmasına dikkat edin.
  3. Meyve ve sebze tüketiminizin gün içerisinde toplam 5 porsiyon olmasına dikkat edin. Sebze ve meyvelerden sağlayacağınız vitamin, mineral ve posa bağışıklık sistemini destekleyecektir.
  4. Sebze ve meyvelerden farklı vitamin ve mineralleri, antioksidanları almak için farklı renklerde meyve ve sebzeleri tüketmeye özen gösterin.
  5. Kış meyveleri olan portakal, mandalina, greyfurt gibi meyveler C vitamini içerikleriyle de bağışıklık sistemini destekleyeceğinden tercih edebilirsiniz. Meyveleri mümkün olduğunca sıkmadan, meyvenin kendisini tüketerek tercih ederseniz meyvenin posasını da almış olursunuz bu sayede diyet yaparken tokluk hissinizin artmasına da yardımcı olursunuz.
  6. İkinci beynimiz bağırsaklarımızdır. Bağırsaklarımız sağlıklı olursa biz de sağlıklı oluruz. Probiyotiklerden zengin besinler (yoğurt, kefir) bağırsak florasının desteklenmesinde bağışıklık sisteminin desteklenmesinde etkilidir. Bu yüzden beslenmenizde probiyotik gıdalara mutlaka yer verin.
  7. Su tüketimi çok önemlidir. Vücudumuzda bulunan zararlı metabolik atıkların atılması ve vücudumuzun sıvı dengesinin sağlanması için ortalama 2-2.5 litre su tüketin.
  8. Kuru baklagillerin tüketimine özen gösterin. Haftada 2-3 kere tüketimi bağışıklık sisteminin güçlenmesinde yardımcı olacaktır.
  9. Kuşburnu, yeşilçay gibi bitki çayları kış aylarında hem içinizi ısıtacak hem de antioksidan özelliğiyle bağışıklık sisteminizi destekleyecektir.
  10. Şeker ve şekerli yiyecekler genel anlamda da sağlığımızı olumsuz yönde etkilediğinden mümkün olduğunca şekerli gıdalar tüketmemeye özen gösterin.

© 2022 Fedbox | Tüm Hakları Saklıdır