Ara Tutar 0.000,00
Toplam İndirim 000,00
Ödenecek Toplam Tutar 0.000,00

Patates Diyeti Nasıl Yapılır?

Patates Diyeti Nasıl Yapılır?

Sağlıklı olup olmadığı sıkça tartışılan patates diyeti son zamanlarda yoğun ilgi uyandırmaktadır. 3 günde 5 kilo verme esasına dayalı olan patates diyeti kilo verme yolunda ilerleyenlerin araştırma konuları arasındadır. Her diyet türünde olduğu gibi bu seçenekte de bir uzmana danışmak önem taşır. Kişinin mevcut kilosu, fiziksel özellikleri ve varsa rahatsızlıkları göz önünde bulundurulmalı. Böylece oluşması muhtemel sağlık problemleri önlenmiş olur. Peki oldukça iddialı olan patates diyeti nedir? İşte merak edilenler...

Patates diyeti isminden de anlaşılacağı üzere patates odaklı beslenmeye dayalıdır. Haşlanmış patates tüketimi barındırdığı için son dönemin popüler şok diyetleri arasındadır. Diyet sürecinde haşlanmış patatesin yanı sıra yağsız yoğurt tüketimine de yer verilir. Yoğurt oldukça düşük kalorili bir besindir. Protein yönünden de zengin olduğu için diyet listelerinde yoğurda sıkça rastlanır.

Patates ise lif açısından zengin bir besindir. Bu özelliği sayesinde bünyeyi uzun süre tok tutabilir. 100 gram kabuksuz pişmiş bir patateste ortalama 93 kalori bulunur. Patates diyeti patatesin bu özellikleri değerlendirilerek hazırlanmış bir sistemdir. Kısa sürede kilo verme ihtiyacı olan kişilerin de bu diyeti tercih ettiği sıklıkla görülür.

Sağlık tartışmaları sürerken unutulmaması gereken nokta tek tip beslenmedir. Tek tip beslenmeye dayalı diyetlerin sağlığa zarar verme ihtimali yüksektir. Patates diyeti yalnızca haşlanmış patates, yoğurt ve suya dayalı bir beslenme biçimidir. Bu yüzden uzun süreli yapılmaması, maksimum 6 günde sona ermesi önem taşır.

Patates diyetinin avantajı ise zahmetsiz ve pratik olmasıdır. Patatesi bulmak ve satın almak kolay olduğu için seyahatteyken bile diyet sürdürülebilir. Haşlanmış olarak tüketeceğiniz patatesleri orta boy seçebilirsiniz. Hazır yoğurt kullanmak yerine ev yoğurdu tüketebilirsiniz. Tüm diyet seçeneklerinde olduğu gibi patates diyetinde de günde en az 2 litre su tüketmek önem taşır.

Bu diyet türünde tahıllardan, etten ya da meyvelerden destek alınmaz. Nişasta açısından zengin olan patates hakimiyetinde diyet tamamlanır. Bu da diyet süresince bünyede halsizlik ve durgunluk gibi etkilere yol açabilir. Diyet sonrası beslenmeye özen göstermek, verilen kiloların tekrar alınmaması için büyük önem taşır.


© 2022 Fedbox | Tüm Hakları Saklıdır