Kahvaltı

Protein kaynağı sebzeli peynirli omlet, kalsiyum deposu peynir, yüksek C vitaminine sahip roka ile kapya biber ve lifli kepekli ekmek ile çeşitli ve sağlıklı bir kahvaltı sizleri bekliyor.

Sebzeli Mantarlı Omlet, Cevizli Peynir Topları, Kapya Biber, Tahıllı Ekşi Mayalı Ada Ekmeği

Protein kaynağı sebzeli peynirli omlet, kalsiyum deposu peynir, yüksek C vitaminine sahip roka ile kapya biber ve lifli kepekli ekmek ile çeşitli ve sağlıklı bir kahvaltı sizleri bekliyor.

1.Ara Öğün

Yaban mersini antioksidan kapasitesi en yüksek besinlerden biri olmakla ün salmıştır.

Yaban Mersini Kurusu

Yaban mersini antioksidan kapasitesi en yüksek besinlerden biri olmakla ün salmıştır.

Öğlen Yemeği

Meksika fasulyesinin, 250 gramında 80-90 g. magnezyum bulunur. Bu nedenle, magnezyum eksikliğinin neden olduğu kaygı, bitkinlik ve yorgunluk hissinin giderilmesinde etkilidir.

Zeytinyağlı Meksika Fasulyesi, Akdeniz Yeşillikleri Salatası, Yoğurtlu Havuç Mezesi

Meksika fasulyesinin, 250 gramında 80-90 g. magnezyum bulunur. Bu nedenle, magnezyum eksikliğinin neden olduğu kaygı, bitkinlik ve yorgunluk hissinin giderilmesinde etkilidir.

2.Ara Öğün

İçeriğindeki bol lif sayesinde kilo kontrolüne yardımcı olan ve mineral bakımından zengin olan bal kabağı, iddialı olduğumuz enfes cheesecake ile birleşti.

Balkabaklı Cheesecake

İçeriğindeki bol lif sayesinde kilo kontrolüne yardımcı olan ve mineral bakımından zengin olan bal kabağı, iddialı olduğumuz enfes cheesecake ile birleşti.

Akşam Yemeği

Guacamole sosun içeriğinde bulunan avokado, yüksek protein, A ve E vitaminlerini ihtiva eder. Tavuklu quesedilla’nızın da içeriğinde bulunan Guacamole sos ve salsa sosun, tavuk ile birleşmesiyle tadına doyulmaz bir lezzet ortaya çıktı.

Tavuklu Quesedilla, Guacamole Sos, Salsa Sos

Guacamole sosun içeriğinde bulunan avokado, yüksek protein, A ve E vitaminlerini ihtiva eder. Tavuklu quesedilla’nızın da içeriğinde bulunan Guacamole sos ve salsa sosun, tavuk ile birleşmesiyle tadına doyulmaz bir lezzet ortaya çıktı.

Örnek Menü Sonraki Öğün
Örnek Menü Önceki Öğün
Fedbox Logo

Fedbox yoğun isteğiniz üzerine SİLİVRİ’de

%10 İNDİRİM
20 TAM GÜNLÜK PAKETLERDE


İndirimden faydalanmak için AŞK14 kodu
ile online alım yapabilir yada
212 288 02 12 numaralı
müşteri hizmetlerimizi arayabilirsiniz.

Son gün: 14.02.2018

HEMEN BİLGİ AL
HEMEN SİPARİŞ VER
İşlem Durum Simge - Process Status Icon
Popup Close
Fedbox Logo

Kullanıcı Adınız:


Şifreniz:

Giriş Yap

Şifremi Unuttum

E-Posta Adresiniz:




           


GİRİŞ YAPINIZ

Kullanıcı Adınız:


Şifreniz:

Giriş Yap

Şifremi Unuttum

E-Posta Adresiniz:


Spor Yapan Bireyler Beslenmelerinde Nelere Dikkat Etmeli?





Yeterli ve dengeli beslenme, sağlıklı yaşam için çok önemlidir. Sağlıklı yaşamın vazgeçilmez unsurlarından bir diğeri de spor yapmaktır. Yeterli ve dengeli beslenmenin yanında düzenli olarak spor yapılmalıdır.  Ancak spor yaparken bilinçsiz beslenmek ve vücudun ihtiyaç duyduğu enerji kaynaklarının kısıtlanması fayda yerine zarara yol açabilir. Spor yapan bireyler karbonhidrat, protein, yağ, vitamin, mineral ve su ihtiyacını sağlayacak şekilde yeterli ve dengeli beslenmesi son derece önemlidir.

  • Spor yapan bireylerde alınan enerji miktarı aşırı kısıtlandığında metabolizma hızı azalmakta ve kas kayıpları artmaktadır. Bu nedenle spor yapan bireylerin kilo vermek amacıyla, çok düşük kalorili diyetlerden uzak durması gerekmektedir.
  • “Zaten spor yaparak harcadığım enerji miktarını arttırıyorum, artık istediğim kadar yemek tüketebilirim” gibi bir bakış açısı kesinlikle yanlıştır. Spor ile birlikte yeterli ve dengeli beslenmenin bir arada sürdürülmesiyle sağlıklı sonuçlara ulaşılabileceği unutulmamalıdır.
  • Gün içinde tüketilen üç ana öğün ve ara öğünler vücudun ihtiyacı olan enerji ve besin öğelerinin alınmasını ve glikojen deposunun dolu tutulmasını sağlamaktadır. Bu şekilde kaslar korunarak yağ yakımı kolaylaşmaktadır.
  • Spor öncesi ve sonrasında tercih edilen yiyecek seçimleri, spordan beklenen sonuç için çok önemlidir.
  • Sporla birlikte zayıflamak hedefleniyorsa haftada ortalama 0.5-1 kg ağırlık kaybı hedeflenmeli ve beslenme uzmanı denetiminde kilo verilmelidir.
  • Spor yapan bireylere verilen ortak tavsiye ‘’protein ağırlıklı’’ beslenmeleri gerektiğidir. Protein, dengeli bir diyetin önemli parçasıdır ancak unutulmaması gerekir ki ihtiyaçtan fazla alınan protein de zararlıdır.
  • Karbonhidratlar,  kaslarda depolanan glikojenin temel yakıtıdır. Spor yaparken glikojen yani karbonhidrat deposu dolu kalmalıdır. Tam tahıllı makarna, bulgur, karabuğday gibi karbonhidrat kaynaklarının uygun miktarlarda tüketilmesi spordan en yüksek derecede faydalanmak için oldukça önemlidir.
  • Spor yapan bireylerde en önemli beslenme hatalarından birisi, yağ tüketiminin aşırı kısıtlanmasıdır. Yağlar vücutta birçok önemli göreve sahiptir ve diyette yeterli ve dengeli miktarda tüketilmelidir.
  • Yemek yedikten 4-5 saat sonra aç bir şekilde spor yapmak ve spor sonrasında öğünleri geçiştirmek spordan istenilen verimin alınamamasına sebep olmaktadır
  • Spordan 1 saat önce tüketilen kompleks karbonhidratlı yiyeceklere ek olarak proteinli bir yiyecek, spor süresince güçlü kalınmasını sağlamaktadır. Örneğin, bir porsiyon meyve ile bir bardak süt, tam tahıllı ekmek ile yapılmış bir tost, 3 grisini ile ayran gibi. Aksi takdirde spor çıkışı çok aç hissedilerek ihtiyaçtan fazla yemek tüketimi gerçekleştirebilir.
  • Spor sonrasında vücut kendi içinde çalışmaya ve enerji harcamaya devam eder, glikojen depoları tükenmeye başlar ve kas yıkımı gerçekleşebilir. Kas yıkımı olmaması için spor sonrası ilk 30 dakika içinde karbonhidrat tüketmek gerekir, örneğin bir porsiyon meyve gibi. Bunun yanında spor sonrası ilk 1-2 saat içinde proteinden zengin bir öğün tüketilmelidir. Bunun için et/tavuk/balık/hindi/ton balığı, yanında haşlanmış sebzeler/salata ve yoğurt ile birlikte tercih edilebilir.
  • Spor ve beslenme kadar, su tüketimi de oldukça önemlidir. İyi fiziksel performans göstermek, sakatlık yaşamamak ve vücut ısısının normal değerde kalması için su tüketimi yeterli olmalıdır.





sağlıklı

mutlu

zinde

enerjik

BİZİ TAKİP EDİN


Fedbox kampanyalar, tarifleri ve bilgilendirmeleri kaçırmamak için eposta listemize üye olabilirsiniz.




Gönder


© 2019 Fedbox. Tüm Hakları Saklıdır..