Ara Tutar 0.000,00
Toplam İndirim 000,00
Ödenecek Toplam Tutar 0.000,00

Tatlı Krizlerini Önlemek İçin Neler Yapılabilir?

Tatlı Krizlerini Önlemek İçin Neler Yapılabilir?

Vücudumuz, hormonal, psikolojik faktörler veya düzensiz beslenme gibi çeşitli sorunlar nedeniyle tatlı yiyeceklere istek duyabilir; bu isteklerde bazı dönemlerde şiddetlenebilir. Çeşitli sebeplerle ortaya çıkan ve hayat kalitemizi olumsuz yönde etkileyebilen tatlı krizlerini önlemenin ilk adımı yeterli ve dengeli beslenme planı oluşturmaktır.

  • Kan şekeri dalgalanmalarının önüne geçmek için uzun süre aç kalmamaya özen gösterin.
  • Güne kahvaltıyla başlayıp, her öğünde proteine mutlaka yer verin.
  • Şerbetli ağır tatlılar yerine 150 kkal’i geçmeyen ev yapımı meyveli tatlılar daha sağlıklı tercihler olacaktır.
  • Tatlı isteğiniz olduğunda meyvelere ve süt, yoğurt gibi süt grubu besinlere tarçın ilave edebilirsiniz.
  • Çikolata krizlerinde porsiyon kontrolüne dikkat ederek %60- 70 kakao içeren bitter çikolata tercih edebilirsiniz.
  • Kuru meyveler de tatlı isteğine iyi gelen besinlerdir. Kuru meyveleri sütle birlikte veya yoğurdunuza doğrayarak sağlıklı bir ara öğün hazırlayabilirsiniz.
  • Uykusuzluk ve yorgunluk da tatlı isteğini arttıracağından uyku düzeninize mutlaka dikkat etmelisiniz.
  • Tatlı isteğiniz geldiğinde bir bardak su bile tatlı isteğinin azalmasına yardımcı olabileceğini unutmayın ve gün içinde ortalama 8- 10 bardak su içmeye özen gösterin.

© 2022 Fedbox | Tüm Hakları Saklıdır