Ara Tutar 0.000,00
Toplam İndirim 000,00
Ödenecek Toplam Tutar 0.000,00

Tuz Tüketiminizi Azaltmanın Yolları

Tuz Tüketiminizi Azaltmanın Yolları

Günlük sodyum ihtiyacımız 2400 mg olup tuz alımı da buna bağlı olarak günlük 5 g olmalıdır. Bu miktarda ortalama bir çay kaşığının dörtte birine denk gelmektedir.  Ne yazık ki çoğu kişi bu oranın çok daha fazlasını almaktadır.

Obezite, diyabet, kanser gibi birçok hastalıkla ilişkilendirilen fazla tuz tüketimi, yüksek kan basıncına sebep olur ve hipertansiyon riskini arttırmaktadır. Fazla tuz tüketimi aynı zamanda, idrar ile vücuttan kalsiyum atımını arttırdığı için kemiklerde kalsiyum kaybına neden olmaktadır. Kemiklerden kalsiyumun azalması ise kemik erimesine neden olmaktadır.

Tuz tüketimini azaltmak için öncelikle masadan tuzluğun kaldırılması ve yemeklerin tadına bakılmadan tuz ilave edilme alışkanlığından vazgeçilmesi gerekir. Turşu, salamura, konserve, ketçap, hazır soslar gibi tuz içeriği yüksek ürünlerin tüketimine dikkat edilmelidir.  Yemekleri hazırlarken tuz yerine nane, fesleğen, kekik, biber, maydanoz, dereotu gibi bitkiler kullanılması tuz tüketimini azaltmaya yardımcı olacaktır. Ayrıca marketten alınan hazır paketli gıdaların etiketlerini mutlaka okumalı içeriğindeki tuz miktarına göre bilinçli alışveriş yapılmalıdır.


© 2022 Fedbox | Tüm Hakları Saklıdır