Kahvaltı

Kapya biber ve salatalık ile uyumuyla leziz bruschettamızın içeriğindeki domateste bulunan likopen, kalp ve damarlar için kritik önemi bulunan antioksidan desteğini sağlar.

Domatesli Bruschetta, Kapya Biber, Salatalık Dilimleri, Tere

Kapya biber ve salatalık ile uyumuyla leziz bruschettamızın içeriğindeki domateste bulunan likopen, kalp ve damarlar için kritik önemi bulunan antioksidan desteğini sağlar.

1.Ara Öğün

Çilek, kan şekerini korkulduğu gibi yükseltmez ve lifli yapısı sayesinde uzun süre tokluk hissi verir.

Çilek

Çilek, kan şekerini korkulduğu gibi yükseltmez ve lifli yapısı sayesinde uzun süre tokluk hissi verir.

Öğlen Yemeği

Lübnan mutfağının en bilinen bulgurlu salatasıdır olan tabule, tabbouleh ya da tabbule olarak da bilinir. Özgün tadıyla tipik bir Akdeniz-Ortadoğu mutfağı sentezi olan bu salata, kadınbudu köfte, brokoli ve havuç haşlama ile servis edilir.

Fırında Kadınbudu Köfte, Tabbule Salatası, Brokoli ve Havuç Haşlama

Lübnan mutfağının en bilinen bulgurlu salatasıdır olan tabule, tabbouleh ya da tabbule olarak da bilinir. Özgün tadıyla tipik bir Akdeniz-Ortadoğu mutfağı sentezi olan bu salata, kadınbudu köfte, brokoli ve havuç haşlama ile servis edilir.

2.Ara Öğün

Patlıcan düşük kalorili ve yüksek lifli bir besin olması nedeniyle diyet için vazgeçilmez bir sebzedir. Güzel sunumuyla patlıcan pizzayla sağlıklı ve keyifli bir ara öğün sizin bekliyor.

Patlıcan Pizza

Patlıcan düşük kalorili ve yüksek lifli bir besin olması nedeniyle diyet için vazgeçilmez bir sebzedir. Güzel sunumuyla patlıcan pizzayla sağlıklı ve keyifli bir ara öğün sizin bekliyor.

Akşam Yemeği

Ispanak sosu ile uyum içerisinde olan bir İtalyan lezzeti tagliatelleniz, kremalı domates çorbası ve keten tohumlu portakallı maskolin salata ile servis edilir.

Ispanaklı Tagliatelle, Keten Tohumlu Portakallı Maskolin Salata, Kremalı Domates Çorbası

Ispanak sosu ile uyum içerisinde olan bir İtalyan lezzeti tagliatelleniz, kremalı domates çorbası ve keten tohumlu portakallı maskolin salata ile servis edilir.

Örnek Menü Sonraki Öğün
Örnek Menü Önceki Öğün
Fedbox Logo

Fedbox yoğun isteğiniz üzerine SİLİVRİ’de

%10 İNDİRİM
20 TAM GÜNLÜK PAKETLERDE


İndirimden faydalanmak için AŞK14 kodu
ile online alım yapabilir yada
212 288 02 12 numaralı
müşteri hizmetlerimizi arayabilirsiniz.

Son gün: 14.02.2018

HEMEN BİLGİ AL
HEMEN SİPARİŞ VER
İşlem Durum Simge - Process Status Icon
Popup Close
Fedbox Logo

Kullanıcı Adınız:


Şifreniz:

Giriş Yap

Şifremi Unuttum

E-Posta Adresiniz:




           

MENU

GİRİŞ YAPINIZ

Kullanıcı Adınız:


Şifreniz:

Giriş Yap

Şifremi Unuttum

E-Posta Adresiniz:


Yağlı Tohumların Beslenmedeki Önemi





Sağlıklı beslenme; her besin grubundaki yiyecek ve içeceklerin gün içinde yeterli ve dengeli olarak tüketilmesidir. Besin grupların biri olan yağ grubu, yüksek enerji içeriği sebebiyle tamamen uzak durulması gereken grup olarak algılanabilmektedir. Ancak burada önemli olan sağlıklı yağlar ile sağlıksız yağlar arasındaki ayrımın iyi yapılabilmesidir. Günlük diyette alınan enerjinin %30’unun doğal yağlar ve yağlı tohumlar gibi sağlıklı yağlardan gelmesi istenmektedir, çünkü yağ grubunda yer alan sağlıklı yağlar ölçülü ve düzenli tüketildiklerinde insan sağlığı açısından son derece faydalıdır. Sağlık için en elverişli yağ kullanımlarından biri yağlı tohumlardır. Yağlı tohumlar, halk dilindeki adıyla kuruyemişler ceviz, yer fıstığı, badem, fındık, antep fıstığı, kabak çekirdeği, kaju olarak sayılabilmektedir. Yağlı tohumlar ölçülü tüketildiğinde sağlık üzerinde olumlu etkiler gösterebilmektedir.

  • Küçük bir avuç yağlı tohum (yaklaşık 30 gr) tüketilmesinin kilo alımı üzerine etkisi yoktur. Yapılan çalışmalarda obezite riskini azalttığı gösterilmiştir. İçeriğinde bulunan sağlıklı yağlar tok hissedilmesine ve iştahın kontrol edilmesine yardımcı olmaktadır. Ancak yağlı tohumların enerji yoğunluğu da fazladır, kilo kontrolü açısından tüketim miktarlarına dikkat edilmelidir.
  • Yağlı tohumlar sağlık açısından yararlı olan birçok öğe içermektedir. Yağlı tohumlar tekli doymamış yağ asitlerinden zengindir ve yağ içeriğinin %49-74’ünü tekli doymamış yağ asitleri oluşturur. Ayrıca yağlı tohumlar orta düzeyde (% 9-20) protein içerir.
  • Tekli doymamış yağ asitleri genel sağlık üzerinde özellikle de kalp hastalıkları üzerinde olumlu etkilere sahiptir.
  • Yağlı tohumların sağlık üzerindeki bu olumlu etkileri zengin besin içeriğinden gelmektedir. İçerdikleri lif, magnezyum ve tekli doymamış yağ asitleri kalp hastalıkları riskini azaltmakta ve kolesterolü düşürmektedir. Yağlı tohumların kişiye uygun porsiyonlarda tüketiminin koroner kalp hastalığı riskini azalttığı gösterilmektedir.
  • Yağlı tohumlar antioksidan öğelerden zengindir ve vücutta oksidatif stresi azaltarak kanser gelişimini önlemeye yardımcı olmaktadır.
  • Magnezyum, potasyum, kalsiyum gibi kan basıncı üzerinde etkili olan mineraller yağlı tohumlarda dengeli oranda bulunmaktadır ve günlük önerilen miktarlarda tüketildiğinde kan basıncının kontrol altında tutulmasına yardımcı olmaktadır.
  • Kolesterol yalnızca hayvansal kaynaklı besinlerde bulunur. Ceviz, fındık, badem, yer fıstığı gibi yağlı tohumlar bitkisel kaynaklı olduğu için kolesterol içermez.
  • Yağlı tohumlar bitkisel sterollerden zengindir. Bu sayede ince bağırsakta kolesterol emilimini azaltmakta ve kandaki kötü kolesterol (LDL-kolesterol) düzeyini düşürmektedir.
  • Yağlı tohumlar sindirim sisteminin çalışması için gerekli olan posadan zengindir. Çözünür posa içerikleri ile su çekerek dışkıyı yumuşatmakta ve kabızlığı önlemeye yardımcı olmaktadır. Ayrıca yağlı tohumlar içerdikleri posa ile kan şekerinin düzenlenmesinde rol oynamaktadır.
  • Yağlı tohum türlerinden biri olan fındık tekli doymamış yağ asitlerinden zengindir. Ceviz ise tekli doymamış yağ asitleri ile birlikte çoklu doymamış yağ asitlerinden olan omega 3 yağ asitlerinden de zengindir. Günlük beslenme düzeninde omega 3 yağ asitlerine yer vermek son derece önemlidir.
  • Yağlı tohumlar B grubu vitaminler, E vitamini, kalsiyum, demir, çinko, magnezyum, potasyum, selenyum gibi vitamin ve mineraller açısından da oldukça zengindir.
  • Kavrulmuş yağlı tohumlarda, B grubu vitaminler ısıya dayanıklı olmadığından kayba uğrayabilmektedir. Ayrıca çiğ haldeki yağlı tohumlarda sodyum miktarı çok düşük olmasına rağmen kavurma esnasında tuz ilave edilirse sodyum miktarı önemli derecede artmaktadır. Bu nedenlerle yağlı tohumların çiğ olarak tüketilmesi en doğru tercih olarak kabul edilmektedir.
  • Yağlı tohumların saklanma koşulları oldukça önemlidir. Yağlı tohumlar nemli ve sıcak yerde saklandıklarında küflenebilmektedir. Küfler “aflatoksin” denen zararlı öğelerin oluşmasına ve dokularda hasara neden olabilmektedir. Bu nedenle yağlı tohumlar, serin yerde saklanmalıdır.





sağlıklı

mutlu

zinde

enerjik

KAMPANYALAR


Önceki Kampanya
Sonraki Kampanya

BİZİ TAKİP EDİN


Fedbox kampanyalar, tarifleri ve bilgilendirmeleri kaçırmamak için eposta listemize üye olabilirsiniz.




Gönder


© 2017 Fedbox. Tüm Hakları Saklıdır..
Longplay Dijital Ajans Hizmetleri