Ara Tutar 0.000,00
Toplam İndirim 000,00
Ödenecek Toplam Tutar 0.000,00

16:8 Diyeti ve Beslenme

16:8 Diyeti ve Beslenme

16:8 Diyeti ve Beslenme

 

İnsanların bazen 16:8 diyeti veya 16:8 planı olarak adlandırdıkları 16:8 aralıklı oruç, popüler bir oruç türüdür.

 

16:8 diyeti planının önerilen faydaları arasında kilo kaybı ve yağ kaybının yanı sıra tip 2 diyabetin ve diğer obezite ile ilişkili durumların önlenmesi yer alır. Bu beslenme planına uyan kişiler günde 16 saat oruç tutacak ve kalan 8 saatte tüm kalorilerini tüketecektir.

 

Nasıl yapılacağı, sağlık yararları ve yan etkileri de dahil olmak üzere 16:8 aralıklı oruç planı hakkında daha fazla bilgi edinmek için okumaya devam edin.

 

16:8 Aralıklı Oruç Nedir?

 

16:8 aralıklı oruç planındaki çoğu insan, günlük kalorilerini günün orta kısmında tüketmeyi tercih eder. 16:8 aralıklı oruç, zaman kısıtlamalı bir oruç şeklidir. 8 saatlik bir zaman diliminde yiyecek tüketmeyi ve her gün kalan 16 saat boyunca yemekten kaçınmayı veya oruç tutmayı içerir.

 

Bazı insanlar bu yöntemin vücudun iç saati olan sirkadiyen ritmini destekleyerek çalıştığına inanır. 16:8 diyeti planını takip eden çoğu insan geceleri, sabah ve akşamın bir kısmında yemekten kaçınır. Günlük kalorilerini gün ortasında tüketme eğilimindedirler.

 

Bir kişinin 8 saatlik pencerede yiyebileceği yiyecek türleri veya miktarları konusunda herhangi bir kısıtlama yoktur. Bu esneklik, planı takip etmeyi nispeten kolaylaştırır.

 

 

16:8 Diyeti  Nasıl Yapılır?

 

 

16:8 diyetini takip etmenin en kolay yolu, kişinin uykuda geçirdiği zamanı içeren 16 saatlik bir oruç aralığı seçmektir. Bazı uzmanlar, bu saatten sonra metabolizma yavaşladığı için gıda tüketimini akşamın erken saatlerinde bitirmeyi tavsiye ediyor. Ancak, bu herkes için mümkün değildir.

 

Bazı insanlar akşam yemeklerini saat 19.00'a veya sonrasına kadar tüketemeyebilirler. Yine de, yatmadan 2-3 saat önce yemekten kaçınmak en iyisidir. İnsanlar aşağıdaki 8 saatlik 16:8 diyeti seçeneklerinden birini tercih edebilir:

 

  • Sabah 9'dan akşam 5’e
  •  10:00 - 18:00
  • Öğleden 8'e kadar

 

Bu süre içerisinde insanlar uygun zamanlarda yemeklerini ve ara öğünlerini yiyebilirler. Düzenli yemek yemek, kan şekerinin inip çıkmasını önlemek ve aşırı açlığı önlemek için önemlidir. Bazı insanların yaşam tarzları için en iyi yeme aralığını ve yemek zamanlarını bulmak için denemeler yapması gerekebilir.


© 2022 Fedbox | Tüm Hakları Saklıdır