Ara Tutar 0.000,00
Toplam İndirim 000,00
Ödenecek Toplam Tutar 0.000,00

Aralıklı Oruç Nedir?

Aralıklı Oruç Nedir?

Kilo vermek isteyenler için en yaygın uygulamalar arasında aralıklı oruç vardır ve uygulaması son derece kolaydır.

 

Aralıklı oruç,  hormonal metabolizmayı ve genel kalori dengesini değiştirecek kadar bir süreye sahip bir zaman periyodu oluşturmaktan oluşan, takip edilmesi gereken en etkili ama aynı zamanda en karmaşık zayıflama yöntemlerinden biridir. Aralıklı orucun bireyin sağlığını bozmadan olumlu etkiler yaratabilmesi için beslenme, alışkanlık ve uyum açısından bazı önlemlere uyulması son zamanlarda yapılan bilimsel çalışmaların da vurguladığı gibi tavsiye edilmektedir.

 

Aralıklı Oruç Nasıl Çalışır ve Faydaları Nelerdir?

 

Aralıklı oruç, belirli bir zaman aralığında gıda alımına, kalan saatler boyunca aç karnına kalmasına dayanır. Bu sayede besinlerinden yoksun kalan hücreler enerji kaynağı olarak kullanmak üzere depolanmış yağları arayarak vücudun fazla yağlara saldırmasını ve metabolizmayı etkilemesini sağlar.

 

Genellikle yemekten sonra trigliseritlere dönüşen yağlar yağ dokusunda yoğunlaşır ve aç kaldığında vücudumuzun işleyişi için önemli olan besinler olan gliserol ve yağ asitlerine parçalanır. Karaciğer daha sonra organlarımıza daha fazla enerji sağlamak için yağ asitlerini keton cisimlerine dönüştürür

 

Ancak oruç tutarsanız, son yemekten 8-12 saat sonra kanda ketonlar çoğalır. Ayrıca, vücudumuzun genellikle karaciğerde ve kaslarda glikojen şeklinde depolanan glikoz gibi mevcut glikozun tükendiği, yiyeceklerden uzak durma sırasında enerji üretmek için lipitleri atmaya zorlandığı zamandır.

 

Aralıklı Oruçla Nasıl Kilo Verilir?

 

Karında birikenler gibi fazla yağları yok ederek kilo vermek isteyenler bu yöntemi deneyebilir.  Prensip olarak, sağlanan 12 saatlik oruç ve tutarlı bir şekilde takip edilmesi gereken üç aşama vardır. Bu süre boyunca ne yediğiniz önemlidir, ne kadar kalori sindirdiğiniz değil.

 

Seviyeleri önemli ölçüde yükselen IGF-1 veya somatomedin ve GH veya somatotropinin aksine . Spesifik olarak, daha iyi "sağlık hormonu" veya "büyüme" olarak bilinen GH, hipertrofinin bir müttefiki olmasına rağmen lipolizi, kilo kaybını ve vücut kompozisyonunun iyileşmesini uyarır. Bu nedenle amaç yağları azaltmak ve aynı zamanda kas kütlesini güçlendirmek ise, beslenmeyi periyodize etmek ve dengelemek gerekir

 

Aralıklı oruçta kalori açığı en önemli faktördür. Vücudumuzun tüketilen gıdaları işlemesi, beslenme dengesizliklerinden kaçınarak yemek yemediğimiz saatlerde olur. Yeterli fiziksel aktivite ile birleştirilirse daha belirgin etkiler görülecektir.

 

 Aslında, tek başına eğitim, doğru bir diyetle birlikte olduğunda olumlu sonuçlar üretemez. 16/8 rejiminin 2, 3 veya en fazla 5 gün takip edilmesi önerilir. Verilecek kiloya göre süre değişmektedir.

 

 

Neler Tüketilebilir?

 

Taze meyve ve karbonhidratlar günde en az bir porsiyon olarak tüketilebilir. Kepekli ekmek, çok tahıllı, yulaf kepeği ve arpaya yer bırakın. Lahana, roka, ıspanak, yeşil fasulye, pırasa, deniz yosunu gibi yeşil sebzeler, tokluk sağladıkları ve zayıflamayı hızlandırmak için sürekli enerji salınımını teşvik ettikleri için; protein kaynakları olarak balık, tavuk , et , yumurta , süt ürünleri ve kuruyemişler ; yemekleri tatmak için baharatlar ; çay, kahve ve hindistan cevizi sütü , glikozu ortadan kaldırmada faydalıdır.


© 2022 Fedbox | Tüm Hakları Saklıdır