Ara Tutar 0.000,00
Toplam İndirim 000,00
Ödenecek Toplam Tutar 0.000,00

Diyet Yemekleri

Diyet Yemekleri

Diyet yemekleri denildiğinde aklınıza tatsız tuzsuz ve lezzetsiz çeşitlerin geldiği günler çoktan geride kaldı.

 

Diyet yemekleri birçok kişinin damak tadını olumsuz etkileyen listelerin çok ötesine geçti. Çünkü baharatlarla en sevilmeyen sebzeler bile afiyetle tüketilir bir hal aldı.

 

Şüphesiz, başkalarıyla ve kendimizle iyi hissetmenin bir yolu, iyi bir fiziksel kondisyon sağlamaktır. Bu amaca ulaşmak, böylece kendinizi sağlıklı tutmak için doğru beslenmeye başvurmak ve gerektiğinde ayrıca diyet gıdalarını doğru şekilde almak gerekir. Bu, modern Batı dünyasında artık çok yaygın bir hastalık olan obezite ile etkili bir şekilde mücadele etmeyi mümkün kılıyor.

Peki en yaygın diyet yiyecekleri nelerdir ve neden faydalıdır? Her şeyden önce, bir diyet yemeğinin düşük kalorili içeriğe sahip olduğu ve yüksek doyma kapasitesine sahip olduğu gerçeğinin altını çizmek önemlidir. İşte dünyadaki en popüler diyet gıdalarından bazıları ve bunların gıda diyetindeki faydaları!

Yeşil yapraklı sebzeler

Ispanak, pazı, brokoli gibi sebzeler mükemmel diyet yemekleri yiyecekleridir. Bu sebzeler düşük kalorili, yüksek lifli ve OMEGA 3'tür. Açlıkla savaşmaya yardımcı olan tokluk hissini uyandıran tam olarak liflerdir. Örneğin, brokolinin 100 gramında sadece 31 kilo kalori vardır; ya da 100 gramında sadece 13 kalori olan salatalığı düşünün. Kilo vermek için gerçekten harika!

Balık

 

Genel olarak balık, özellikle yağsız balık , kalorisi düşüktür. Bunun yerine yılan balığı veya sardalya gibi yağlı balıkları ölçülü olarak kullanın. Açıkçası, seçilen pişirme türü de bir fark yaratabilir. Örneğin, kızartmayı önlemek için yağsız balıkları ızgarada veya fırında pişirmek çok daha iyidir.

Meyve

Meyve basit şekerler içermesine rağmen , aslında kalorisi düşüktür. Örneğin şeftali ve elma kalorisi en düşük meyveler arasında yer alırken, sağlıklı olmasına rağmen dengeli tüketilmesi gereken kuru meyvelere dikkat edilmelidir. Ayrıca ahududu, çilek veya böğürtlen ve 100 gramda ortalama 42 kilo kaloriye sahip tüm meyveler de mükemmeldir.

Süt ürünleri

İşte bu nedenle diyet olarak kabul edilebilecek bazı az yağlı süt ürünleri: koyun sütü ricotta, jocca, ayran. Koyun ricotta karbonhidrat içermez ancak %30 protein içerir. Bu yüzden diyetinizde doğru bir şekilde alındığında kilo vermenize yardımcı olan bir besindir. Jocca ise çok az yağ içermesinin yanı sıra mükemmel bir kalsiyum içeriğine sahiptir. Son olarak, ayran 100 mililitrede sadece 33 kilo kaloriye sahiptir. Aynı zamanda diyet yemekleri haricinde önemli bir alternatiftir.

Garnitürler

Garnitürler, şimdiye kadar kalori alımı en düşük yiyecekler arasında olmasa bile, mükemmel bir doyma kapasitesine sahip oldukları için diyet yiyecekleri arasında kabul edilir . Örneğin, kahverengi pirinci düşünün ; Kilo vermek için pirinç tercih edilmese de gerçekte "tam tahıllı" varyantta seçildiğinde protein ve lif açısından önemli bir katkı sağlayabilir.

 

Ya da fasulye ve nohut gibi baklagillerle karakterize bir garnitür? Birincisi, faydalarını daha önce kapsamlı bir şekilde tartıştığımız protein ve lifin habercileridir.

 

Örneğin yeşil fasulye, 100 gramda sadece 31 kaloriye sahiptir! Nohut ise lifin yanı sıra magnezyum, kalsiyum ve fosfor açısından da zengindir. Sonunda patatesleri düşünün. 100 gram patates ortalama olarak sadece 75 kilo kaloriye sahiptir.

Et

Diyetimizde et olmadan yapamıyorsak, tavuk, hindi veya dana eti dahil beyaz etler memnuniyetle karşılanır. Bu et türü, yüksek protein içeriği ile karakterize edildiğinden yüksek bir doyma kapasitesine sahiptir.

Yine, balıkta olduğu gibi, pişirme türü de diyet yemekleri hazırlalamayı doğal hale getirebilir. Örneğin tavuk eti söz konusu olduğunda, derisinin tamamen çıkarılarak bir tavada veya tabakta pişirilmesi tercih edilir.


© 2022 Fedbox | Tüm Hakları Saklıdır