Ara Tutar 0.000,00
Toplam İndirim 000,00
Ödenecek Toplam Tutar 0.000,00

Diyette Yapılan En Büyük Hatalar

Diyette Yapılan En Büyük Hatalar

Diyette yapılan en büyük hatalar diyetinizi bozmanıza ve vermeye başladığını kiloları yeniden almaya neden olabilir.

 

Diyette yapılan en büyük hatalar bir "diyet" başlatırken, öncelikle kendinize yaşam tarzınızı değiştirmeye, yeme şeklimizi kökten değiştirecek sağlıklı beslenme alışkanlıkları edinmeye istekli olup olmadığınızı sormanızla en aza indirgenebilir.


Diyet sadece bir fedakarlık ve yoksunluk dönemi olarak değil, sadece doğru beslenmeyi öğrendiği bir dönem olarak düşünülmelidir.
 

İlk adım, neden çok ve kötü yediğinizi, açlığın gerçek mi yoksa duygusal sıkıntının bir sonucu mu olduğunu, kilo vermeyi engelleyen "engeller-savunma"ların neler olduğunu ve bunların üstesinden nasıl gelineceğini anlamaktır.

 

Hızlı ve sürekli kilo vermeyi vaat eden ve sadece vaatlerini yerine getirmekle kalmayan, aynı zamanda kötü beslenme alışkanlıklarının yerine bazen vücudun dengesine zarar veren birçok kötü alışkanlığı getiren moda diyetlere karşı dikkatli olun.


İyi Bir Diyet Nasıl Olmalıdır?

 

Varsa, fazla kilo ve obezite ile ilişkili sağlık risklerini azaltan kilo kaybı sağlayın. İdeal kilonun olmadığını, ancak doğru bir beslenme programı ve aktif bir yaşam tarzı sayesinde ulaşılabilen bireysel özelliklere bağlı makul bir kilo olduğunu anlamak çok önemlidir.

 

Doğru bir yaşam tarzı izleyerek zamanla verdiğiniz kiloyu koruyun. Şimdi inceleyelim, diyette yapılan en büyük hatalar nelerdir?

 

Kahvaltı için düşük protein

 

Günün en önemli öğünü olan kahvaltı ile başlayalım, en sık yapılan hata yeterli protein almamaktır. Dengeli beslenmeye karar vermiş ve güne sadece bir kase sütlü mısır gevreği veya peksimet ile bir peçe reçel veya birkaç bisküvi ile bir kahve ile başlayan bir insan muhtemelen bir saat sonra acıkacaktır. Tavsiye edilen her zaman bir yumurta, 1 dilim jambon veya hindi veya bresaola fındık veya keten tohumu, ayçiçeği, chia, susam veya Yunan yoğurdu gibi bir protein parçası eklemektir.

 

Sabah ortası veya öğleden sonra atıştırmalıklarını abartın

 

Atıştırmalık böyle olmalı ve yaklaşık 200 kaloriyi geçmemelidir. Ayrıca kahvaltıda doğru miktarda protein alırsanız ve öğle yemeğinde dengeli bir karbonhidrat ve protein öğünü yerseniz, kendinizi aç hissetmemelisiniz. Mola vermek istiyorsanız, bir meyve, bir santrifüj, bir meyve suyu seçebilirsiniz.

 

Alkolü abartmak

Çoğu zaman diyet yapanların çabaları aşırı alkol tüketimi ile ortadan kalkar. Örneğin, diyet kurallarına sıkı sıkıya bağlı kalırsak, ancak hafta sonları kısıtlama olmadan alkol alırsak, tüm çabalar boşuna olabilir.

 

Öğle yemeğinde salata yiyin

 

Öğle yemeğinde salata yemek, sağduyuyla hazırlanırsa, yani salataya doğru miktarda protein eklenirse kesinlikle iyi bir alışkanlıktır. En çok diyette yapılan en büyük hatalar arasında eksik protein vardır. Kruton,  peynir, zeytin ve mozzarellayı sınırsız eklemek veya diyetten ödün vermeden çok fazla baharat eklemektir. İyi yeşil sebzeler yemeye karar verdiysek, diğer bileşenlerin eşit derecede erdemli ve doğru miktarda olduğundan emin olmalıyız.

 

Karbonhidratsız bir akşam yemeği

 

Yinelenen başka bir hata: Karbonhidratsız yemek yemek. Pek çok insan yatmadan önce sadece protein yemenin gerekli olduğunu düşünüyor. Daha yanlış bir şey yok. Akşam yemeğinde minimum doz karbonhidrat, yemeği tamamlar ve açlık hissini ortadan kaldırır.

 

Aşırı sert beslenme programlarından kaçının

 

Diyet asla cezalandırıcı olmamalıdır, bu nedenle bir “özgürlük" gününün olması uyumu artırır. Çünkü 90/10 kuralına uyan bir diyet izlemenin daha kolay olduğu gösterilmiştir. Yani, sağlıklı beslenmenin %90'ını yiyin. Kalan %10 için oburluğun küçük günahlarına kendinizi bırakın.


Yeniden beslenme eğitimi ve yaşam tarzının dikkatli bir şekilde değerlendirilmesi adına "sert" diyetler yasaklanmalıdır, "ihlalin" psikolojik açıdan olumlu etki ettiğini ve böylece beslenme programının erken terk edilmesini önlediğini hatırlayalım.

 

Son tavsiye: Diyette yapılan en büyük hatalar "kendin yap diyetleri" olmuştur. Kalıcı bir şekilde kilo vermek için bir profesyonel seçin, doğru bir yaşam tarzı ve sağlıklı bir diyet belirleyin, zinde ve sağlıklı kalmanın sırrı budur.


© 2022 Fedbox | Tüm Hakları Saklıdır