Ara Tutar 0.000,00
Toplam İndirim 000,00
Ödenecek Toplam Tutar 0.000,00

Hamilelikte Kilo Kontrolü Nasıl Olmalı?

Hamilelikte Kilo Kontrolü Nasıl Olmalı?

Hamilelikte kilo kontrolü son derece önemlidir. Çünkü aşırı kilo alımı anne ve bebek sağlığını olumsuz etkiler.

 

Hamilelikte kilo kontrolü nasıl olmalı? Nasıl beslenmeliyiz? Hamilelik sırasında beslenmeye özellikle dikkat etmek önemlidir. Fetüsün sağlıklı bir şekilde büyümesi ve gelişmesi için ihtiyaç duyduğu tüm besin maddelerini sağlamakla kalmayıp, aynı zamanda anne için de gerekli olan değerli maddeleri fazla kilo almadan aldığından emin olmak için beslenme önemlidir.

 

  • Tok karnına süpermarkette alışverişe gitmek en iyisidir
  • Sosyal veya sosyal bir etkinlik için dışarı çıkmadan önce yemek yemek tercih edilir.
  • Sinemaya gitmeyi planlıyorsanız çantanıza bir meyve veya daha sağlıklı bir atıştırmalık koyun

 

Hamilelikte kilo alımı elbette kaçınılmazdır. Dokuz ay boyunca kadının kademeli olarak aldığı ağırlığın bir kısmı, rahmin, plasentanın hacmindeki artıştan, bebeğin varlığından ve vücudun harcanmak için yağ biriktirme ihtiyacından kaynaklanmaktadır.

 

Bununla birlikte, beklenti döneminde, yağların zararına lif, vitamin ve mineral tuzları tercih ederek kendilerini doğru şekilde beslemeyi öğrenen birçok kadın vardır. Tıpkı her zaman hamilelik sırasında sağlıklı bir yaşam tarzına sahip olmalarını sağlayan alışkanlıklar edinen birçok kadın olduğu gibi sigarayı bırakmak, erken yatmak, alkol ve kafein bazlı içeceklerin alımını azaltmak kaçınılmazdır.

 

Sağlıklı ve Dengeli Bir Kahvaltı Yapın

 

Ana öğündür, günle yüzleşmek için gereken enerjiyi sağlamaya hizmet eder ve ayrıca sekiz saatlik uykudan sonra fetüsün kaloriye ihtiyacı vardır. Bu nedenle doğru yiyecekleri seçmek önemlidir: Yavaş salınan enerji sağlayan süt, yoğurt, meyve, tahıllar.

 

Yağ ve Şeker Oranı Düşük Beslenin

 

Gıda etiketlerini okumayı öğrenmek, yalnızca gerçekten vazgeçilmez olan maddeleri içerenleri seçmek önemlidir. Doğru yiyecekleri eşleştirmek de etkili bir numaradır: Yüksek şekerli bir ürün yerseniz, onu bir bardak süt gibi besleyici bir yiyecekle eşleştirebilirsiniz.

 

Su İçin

 

Dehidrasyon sizi acıktırır, bu nedenle diyetiniz zengin ve çeşitliyse ve zaten yeterince yediğinizi biliyorsanız, açlığı durdurmanın tek yolu daha fazla içmektir.

 

Hamilelikte kilo kontrolü nasıl olmalı beslenmeniz ne kadar doğru?

 

  • Normal ağırlık - 18,5 ila 25 kg arası - hamilelikte 11,4 ila 16 kg arası kilo
  • Zayıf - 18,5 kg'dan az - 12,5 ila 18 kg arasında hamile kiloları
  • Fazla kilolu - 25,5 ile 30 kg arası - 7 ile 11,5 kg arası hamile kiloları
  • Obezite - 30 kg üzeri - 7 kg hamile kilosu

 

Ayrıca, çok fazla kilo almanın, kilo vermek daha zor olduğu için işleri daha sonra zorlaştırmayacağını, aynı zamanda bebek için de bazı riskler içereceğini hatırlamakta fayda var. Hamilelikte yüksek kilo alımının 12 yaşına kadar çocuklarda obezite riskini artırdığı bilinir.

 

Bilim adamları, hamileliğin gelecek nesilde obeziteyi önlemede önemli bir rol oynayabileceğini öne sürüyorlar . Bilim adamları, verileri analiz ederken, kardeşlerinin büyümesini takiben iki veya daha fazla çocuğu olan anneleri, Vücut Kitle İndeksi açısından ortalama 11.9 yaşına kadar değerlendirdi. Sonuçlar, gebelikte aşırı kilo alımının yenidoğanların doğum ağırlığını artırdığını göstermiştir.

 

Hamilelikte 18 kilodan fazla kilo alan annelerden doğan bebeklerin obezite riski altında olma olasılığı yüzde 8 daha fazlaydı.


© 2022 Fedbox | Tüm Hakları Saklıdır