Ara Tutar 0.000,00
Toplam İndirim 000,00
Ödenecek Toplam Tutar 0.000,00

Keto Diyet Listesi

Keto Diyet Listesi

Keto diyet listesi birçok kişinin denemek istediği bu diyet hakkında bilgi alınması açısından yararlı olacağından paylaşıyoruz.

 

Keto diyet listesi olarak tercih edeceğiniz menüler, yaşam alışkanlıklarınıza uygunsa siz de zaman zaman bu evrede bir beslenme sistemi planlayabilirsiniz. Bilindiği gibi vücudun düzgün çalışması için ihtiyaç duyulan temel enerji kaynağı fizyolojik olarak karbonhidratlardan (şekerlerden) alınır. Metabolizma doğal olarak böyle çalışır! Ama bu enerji kaynağı başarısız olursa ne olur? İnsan vücudu bir alternatif kullanır: bu yüzden birikmiş yağları yakmaya başlar ve zamanla kilo vermeyi teşvik eder. Bu sürece ketoz denir(çünkü keton cisimlerinin, atık moleküllerin oluşumunu indükler) ve genellikle karbonhidratların önemli ölçüde azalmasından yaklaşık 48 saat sonra veya maksimum 20-50 gr miktarında başlar.

 

Öte yandan, kancadan çıkar çıkmaz hemen durur. Ketoz bu nedenle indüklenmiş, doğal olmayan bir durumdur ve bu nedenle dikkat etmezseniz tehlikeli olabilir. Bu nedenle bu diyet sadece bir beslenme uzmanının tıbbi gözetimi altında yapılmalıdır.

 

 

Ketojenik Diyette Ne Yenir Ne Yenmez?

 

Sadece tek bir keto diyet listesi türü yoktur. Birçoğu karbonhidratları, büyük miktarda yağı ve orta miktarda proteini büyük ölçüde azaltmayı içeren temel bir temel şemaya sahiptir. Vücudun hala bazı şekerlere ihtiyacı vardır ve bu nedenle bunlar, düşük glisemik indeksli gıdalardan alınması gereken günlük 20-50 gram maksimum limitte de olsa verilir. Bu nedenle ekmek, makarna, pirinç veya tahıllar, baklagiller veya alkolsüz içecekler, ölçülü meyve yok, sebzelere olduğu kadar yağlara ve proteinlere de yeşil ışık yakılıyor.

 

Kafanızda fikir oluşması açısından keto diyet listesi şu şekildedir:


Kahvaltısı: Tam yoğurt (2 kavanoz), jambonlu küçük sandviç
Öğle yemeğ
i: Somon, közlenmiş patlıcan (yaklaşık 300 gram), 1 küçük elma
Akşam yemeği: Tavuk (200 gr), salata, 1 küçük meyve

 

Atıştırmalıklar için ceviz, Antep fıstığı ve badem, parmesan, pastırma ve daha birçok yağlı ve proteinli tatlıyı tercih edebilirsiniz. Baharatlar için sızma zeytinyağı mükemmeldir, ancak bu diyet tereyağına da izin verir. Bir beslenme uzmanı tarafından belirlenmesi gereken gıdaların doğru miktarlarına dikkat etmek gerekir.

 


© 2022 Fedbox | Tüm Hakları Saklıdır