Ara Tutar 0.000,00
Toplam İndirim 000,00
Ödenecek Toplam Tutar 0.000,00

Ketojenik Diyet Nedir?

Ketojenik Diyet Nedir?

Ketojenik diyet, "keton cisimleri üreten diyet" (enerji üretiminin metabolik bir kalıntısı) anlamına gelir.

 

Ketojenik diyet düzenli olarak minimum miktarlarda üretilen, idrar ve akciğer ventilasyonu ile kolayca atılan keton cisimleri, ketojenik diyette normalin üzerinde bir düzeye ulaşır. Kan pH'ını düşürme eğiliminden sorumlu olan keton cisimlerinin istenmeyen fazlalığına ketoz denir.

 

Hatta 'motor aktivite' ketoasidoz durumunu olumlu veya olumsuz (duruma göre) etkiler. Kanda keton cisimlerinin bulunması organizma üzerinde çeşitli etkiler gösterir. Bazıları kilo verme sürecinde faydalı olarak kabul edilir, diğerleri ise "teminat" türündedir.

 

Tek bir ketojenik diyet türü yoktur ve daha az kalori, karbonhidrat ve bazen protein sağlayan tüm beslenme biçimleri ketojeniktir.

 

Ketojenik Diyetin Özellikleri

 

Ketojenik diyet (İngiliz ketojenik diyeti veya keto diyetinde) bir beslenme şemasıdır:

 

  • Düşük kalorili ( düşük kalorili diyet )
  • Düşük yüzde ve mutlak karbonhidrat içeriği (düşük karbonhidrat diyeti)
  • Protein içeriği yüksek, mutlak miktar (gram olarak) daha fazla

 

Ketozise ulaşmanın en önemli yönü, karbonhidrat içermeyen yiyecekleri yemek, az içerenleri sınırlamak ve bunlardan zengin yiyeceklerden kaçınmaktır.nÖnerilen yiyecekler şunlardır:

 

  • Et, su ürünleri ve yumurta - I temel besin grubu
  • Peynir - Temel gıda grubu
  • Baharat için katı ve sıvı yağlar - V temel gıda grubu
  • Sebzeler - VI ve VII temel gıda grubu

 

Tavsiye edilmeyen besinler ise şunlardır:

 

  • Tahıllar, patatesler ve türevleri - III temel gıda grubu
  • Baklagiller - IV temel gıda grubu
  • Meyveler - VI ve VII temel gıda grubu
  • Tatlı içecekler, çeşitli tatlılar, bira vb.

 

Genel olarak, ideal olarak her biri 20 gr olmak üzere 3 porsiyon halinde organize edilmiş, günde 50 gr veya daha az karbonhidrat alımının sürdürülmesi önerilir.

 

Faydalı Takviyeler

 

Bir ketojenik diyet durumunda faydalı olan takviyeler, hidro-salin ve vitamin ihtiyaçlarının karşılanmasını garanti eden takviyelerdir . Birçok okuyucu, sebze alımını artırmanın ketojenikte bazı vitamin ve tuz seviyelerine ulaşmak için yeterli olduğunu düşünecektir. Ancak ne yazık ki bu o kadar basit değil. Piyasadaki ürünlerin heterojenliği göz öne alındığında, yaklaşık ve yanıltıcı bir gösterge olacağından , hidro-salin ve vitamin takviyelerinin dozajı kesin olarak gösterilemez veya önerilemez.


© 2022 Fedbox | Tüm Hakları Saklıdır