Sevgililer Günü

Sevgililer gününe özel 20 tam günlük paketlerde %10 indirim !

İndirimden faydalanmak için
AŞK14 kodu ile online alım yapabilir
yada 212 288 02 12 numaralı müşteri
hizmetlerimizi arayabilirsiniz.
Son gün: 14.02.2018


Kapat
HEMEN BİLGİ AL






HEMEN SİPARİŞ VER
İşlem Durum Simge - Process Status Icon
Popup Close
Fedbox Logo

Kullanıcı Adınız:


Şifreniz:

Giriş Yap

Şifremi Unuttum

E-Posta Adresiniz:




           

MENU

GİRİŞ YAPINIZ

Kullanıcı Adınız:


Şifreniz:

Giriş Yap

Şifremi Unuttum

E-Posta Adresiniz:


Kış Aylarında Tüketilmesi Gereken Besinler Nelerdir?





Yaşamın her döneminde sağlıklı ve dengeli beslenmek çok önemlidir. Bunun yanı sıra mevsiminde ve taze besin tüketmek de bir o kadar mühimdir. Dolayısıyla kış aylarında, kışın yetişen meyve ve sebzeler tüketilmeli. Kış mevsiminde havaların soğuması ile birlikte beslenme şeklinde değişiklikler olmakta, genellikle yağlı ve şekerli besinlere eğilim artmaktadır.

Soğuk havanın etkisiyle evde geçirilen uzun saatler hem hareketsizliği hem de beslenme şeklimizi etkilemektedir. Bu durum ise kıştan çıkarken vücuda yerleşen fazla kilolar şeklinde bize döner. Kış mevsiminin beslenmemiz üzerine getirdiği bu dezavantajları bir kaç ipucu ile avantaja çevirebilmek mümkün. Kış aylarında vücut direncini artırmak ve vücuda yeterli miktarda vitamin ve mineral alınmasını sağlamak için sebze ve meyve çeşitlerinden yararlanılması gerekmektedir.

Kışın başlıca tüketilmesi gereken besinleri sıralayacak olursak eğer;

  • Savunma sistemini güçlendirici özelliği olan A ve C vitamini gibi antioksidan vitaminlerden zengin, havuç, brokoli, kabak, lahana, karnabahar, maydanoz gibi sebzelerin yanı sıra kış aylarında bolca bulunan portakal, mandalina, elma, greyfurt gibi meyvelerin tüketimi önemlidir. 
  • Soğuk havaların sindirim sistemimiz üzerindeki olumsuz etkisine karşı korunmak için de bağırsak dostu lifli gıdaları düzenli bir şekilde soframızda bulundurmakta fayda var. Kışın tüketebileceğiniz lifli gıdalar içerisinde nohut, greyfurt, portakal, brüksel lahanası, pırasa, ıspanak ve havuç örnek gösterilebilir.
  • Soğuk havalarda lifli gıdaların yanı sıra tüketilmesi gereken en önemli besin grubundan biri de baklagillerdir. Mevsimden dolayı sadece belli sebzelerin yetişmesi baklagillerin faydalarını daha iyi görmemizi sağlar. Hem vücut ağırlığımızı korumaya hem de enerji ihtiyacımızı karşılamaya yarayan yeşil-kırmızı mercimek, nohut, barbunya ve kuru fasulyenin haftada 2-3 defa tüketilmesi tavsiye edilir. 
  • Kışın oluşan beslenme alışkanlığı ile çok yağlı ve şekerli  besinler tüketme eğiliminden kaçınılmalıdır. Enerji ihtiyacımızı baklagil ve mevsim sebzelerinden şeker ihtiyacımızı da doğal şeker kaynağı mevsim meyvelerinden karşılamaya özen göstermeliyiz.
  • Enerji ihtiyacımızın daha da çok arttığı kış aylarında kırmızı ve beyaz eti haftada 2 kez tüketmeliyiz. Aynı şekilde hareket kabiliyetimizin de kısıtlandığı bu aylarda karbonhidrat grubu besinlerden mevcut miktarda uzak durmaya dikkat etmeliyiz. 





sağlıklı

mutlu

zinde

enerjik

KAMPANYALAR


Önceki Kampanya
Sonraki Kampanya

BİZİ TAKİP EDİN


Fedbox kampanyalar, tarifleri ve bilgilendirmeleri kaçırmamak için eposta listemize üye olabilirsiniz.




Gönder


© 2017 Fedbox. Tüm Hakları Saklıdır..
Longplay Dijital Ajans Hizmetleri