Ara Tutar 0.000,00
Toplam İndirim 000,00
Ödenecek Toplam Tutar 0.000,00

Obeziteye Karşı Sağlıklı Beslenme Önerileri

Obeziteye Karşı Sağlıklı Beslenme Önerileri

Obeziteye karşı sağlıklı beslenme önerileri sizi bu tehlikeden korurken, bilinçlenmeniz konusunda da yardımcı olacaktır.

 

Obeziteye karşı sağlıklı beslenme önerileri konusunda birçok kişinin değişik öngörüleri vardır. Birçoğumuz için yeni bir yılın başlangıcı, yeni bir başlangıç için heyecan getirir. Yerel uzmanlar, kilo ile mücadele ettiyseniz ve 2022'de bir değişiklik yapmaya hazırsanız, geçici diyetleri ve aşırı egzersizleri unutun.

 

Yeme alışkanlıklarınızı dürüst bir şekilde değerlendirmek ve sağlıklı ve sürdürülebilir beslenme ve egzersiz alışkanlıkları oluşturmak size daha iyi sonuçlar sağlayacaktır. Sağlıklı bir kiloya ulaşmak söz konusu olduğunda, riskler genellikle yeni bir kot pantolona sığmaktan daha yüksektir. Fazla kilolu bir kişi, kalp hastalığı, felç, tip 2 diyabet, belirli kanserler ve daha zayıf zihinsel sağlık riski altındadır.

 

Obezite klinik olarak vücut ağırlığı, yapı ve boy bazında yağ depolamanızı değerlendiren ölçümlerle tanımlanır. Vücut kitle indeksi (BMI), bir kişinin aşırı kilolu veya obez olduğunu tanımlamak için kullanılan bir ölçümdür.

 

Obezite Türleri

 

 

Fazla kilo ve obezite, vücutta aşırı yağ birikmesi ile karakterize edilen ve sağlığa ciddi zararlar veren bir durumdur. Aslında aşırı kilo ve obezite, tip 2 diabetes mellitus, dislipidemi (hiperkolesterolemi ve hipertrigliseridemi), hepatik steatoz, arteriyel hipertansiyon, kardiyovasküler hastalıklar, uyku apne sendromu, osteoartrit gibi sayısız hastalığın gelişimi için risk faktörleridir.

 

Son yıllarda, dünya çapında birçok ülkede aşırı kilo ve obezite prevalansı endişe verici bir şekilde arttı. Öyle ki bu fenomen Dünya Sağlık Örgütü tarafından küresel bir salgın olarak tanımlanıyor. Ayrıca, sorun artık nüfusun en genç gruplarını bile etkilemeye başlamıştır.

 

Fazla kilo ve obezite teşhisi esasen kliniktir ve hesaplanması oldukça basit olan bazı kişisel parametrelerin değerlendirilmesine dayanır.
 

Vücut Kitle İndeksi (BKİ) , eksik bilgi verse de (örn. vücuttaki yağın dağılımı hakkında bilgi vermese ve yağ kütlesi ile yağsız arasında ayrım yapmasa da) fazla kilo-obezite koşullarını tanımlamak için en yaygın kullanılan indekstir.

 

ağırlık (kg): {boy (m) x boy (m)}


Normal kilolu bir insanda bu indeks 18,5 ile 25 arasında bir sonuç verir. BMI 18,5'in altındaysa, 25'in üzerindeyse zayıftan bahsediyoruz. Aşağıdaki sınıflandırmaya göre aşırı kilo ve obeziteden bahsediyoruz:

 

Fazla kilolu: BMI 25 ile 29.9 arasında

1. derece obezite: 30 ile 34.9 arasında BMI

Derece II obezite: 35 ile 39.9 arasında BMI

Derece III obezite: 40'ın üzerinde BMI

 

Karın bölgesinde yer alan yağ dokusunun kardiyometabolik komplikasyonlar geliştirme riski daha yüksek olduğu için, bel çevresi BMI hesaplaması ile ilişkilendirilecek iyi bir değerlendirme indeksidir.

 

Obezite Karşıtı Beslenme

 

Obezite için diyet her şeyden önce EĞİTİMSEL olmalıdır. Bu, terapinin sonunda kişinin fiziksel şeklini korumak için nasıl yemek yiyeceğini BİLMESİ gerektiği anlamına gelir. Bu ayrıcalık, aşırı diyetleri, düşük karbonhidratlı ve ketojenik diyetleri tamamen hariç tutar. Bunun yerine, obezite diyeti, aşağıdaki gibi kısaca özetlenebilecek bazı etik ve metodolojik ilkelere dayanmaktadır:

  • Düşük kalorili, ancak toplam enerji metabolik ihtiyaçların %70'inden az OLMAYAN
  • Tüm ilgili değişkenler ve karbonhidratları ve lipidleri izin verilen aralığın alt sınırında tutma olasılığı ile beslenme dengesi
  • Önerilen esansiyel yağ asitleri ve esansiyel amino asit rasyonlarından memnuniyet
  • Önerilen vitamin, mineral ve diyet lifi oranlarından memnuniyet

© 2022 Fedbox | Tüm Hakları Saklıdır