Ara Tutar 0.000,00
Toplam İndirim 000,00
Ödenecek Toplam Tutar 0.000,00

Ofis Çalışanlarına Sağlıklı Beslenme Önerileri

Ofis Çalışanlarına Sağlıklı Beslenme Önerileri

   Ofis çalışanları, yoğun iş temposu sonucu düzensiz beslenme ve hareketsiz yaşam gibi nedenlerden dolayı obeziteye ve metabolik hastalıklara yakalanma riski yüksektir.

   Ofis çalışanlarının kilo almalarına sebep olabilecek davranışlar; kahvaltıyı atlamak, ara öğün olarak abur cubur tüketmek, öğle yemeklerinde fast food tarzı yiyecekler tercih etmek, su yerine şekerli çay, kahve, meşrubat tüketmek ve sürekli oturarak çalışmak gibi nedenler gösterilebilir.

   Yaşamımızın her alanında yeterli ve dengeli beslenmenin, sağlığımızı korumak için anahtar olduğu unutulmamalı ve çalışma ortamında bunu başarıyla sağlamak için aşağıdaki önerilere uymaya dikkat edilmelidir.

  • ANA ÖĞÜNLERİ ATLAMAYIN

   Öğün atlamak, kan şekerindeki dengesizlik ve iştah kontrolünü zorlaştırır. Bu nedenle gün içinde 3 ana öğün atlanmamalıdır.

   Sabah erken kalkıp atlanan kahvaltı, güne enerjisiz başlanmasına neden olur. Bununla birlikte enerji içeriği yüksek olan poğaça, açma, börek gibi kolay ulaşılabilen gıdalar yüksek karbonhidrat içerdikleri için, uyku ve yorgunluk hissi yaratacaktır ve kilo korunmasını zorlaştıracaktır. Protein içeren peynir, yumurta, domates, salatalık, zeytin, tam tahıllı ekmek ile yapacağınız kahvaltı gün içindeki iş verimini arttıracaktır.

   İyi bir kahvaltıdan sonra sağlıklı beslenme için öğle yemeği seçimlerinize dikkat etmelisiniz. Öğle öğününde makarna, pilav, börek gibi fazla karbonhidrat içeriği yüksek besinler tüketildiğinde öğleden sonra yorgunluk ve konsantrasyonda bozukluk gibi belirtiler oluşabilir. Bu nedenle öğle yemeklerinde doğru dengelenmiş yiyecekleri içermelidir.

  Günün yoğunluğunun ardından akşam eve gelince yenilen yemek en az gün içindeki öğünler kadar önemlidir. Akşam yemeğinde de yeterli ve dengeli beslenmek gece atıştırmalıklarının önüne geçecektir.

  • SAĞLIKLI ARA ÖĞÜNLER TERCİH EDİN

  Masa başı çalışanların kolay ulaşılabilir karbonhidrat içeriği yüksek kek, bisküvi, çikolata gibi atıştırmalıklar yerine süt, yoğurt, ayran, meyve, kuru yemiş gibi sağlıklı ara öğünleri tercih etmeleri kilo kontrolünü sağlamalarına yardımcı olacaktır.

  • SU TÜKETİMİNİ ATLAMAYIN

   Ofis ortamında bolca tüketilen çay ve kahve gibi içeceklerin asla su yerine geçmediği hatta aksine vücutta sıvı kaybına sebep oldukları unutulmamalıdır. Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ); kadınların günde 10 bardak, erkeklerin 14 bardak su içmesi gerektiğini belirtmektedir.

  • · FİZİKSEL AKTİVETİNİZİ ARTTIRIN

Küçük değişikliklerle ofis içinde fiziksel aktivitenizi arttırmanız mümkün. Asansör ve yürüyen merdivenler yerine merdivenleri kullanmayı tercih edin. Ofis içinde işinizi telefonla halletmek yerine iş arkadaşınızın yanına giderek fiziksel aktivitenizi arttırabilirsiniz.                  


© 2022 Fedbox | Tüm Hakları Saklıdır