Ara Tutar 0.000,00
Toplam İndirim 000,00
Ödenecek Toplam Tutar 0.000,00

Protein Ağırlıklı Diyet Listesi

Protein Ağırlıklı Diyet Listesi

Protein ağırlıklı diyet listesi son derece popülerdir. Birçok kişi, karbonhidratı keserek kısa sürede kilo verme imkanına ulaşabilir.

 

Protein ağırlıklı diyet listesi genelde karbonhidratın tamamının kesilmesi sonucu gerçekleşir. Her açıdan yanlış, anlamsız ve zararlı bir uygulamayı temsil ettiği için karbonhidratsız diyet üzerine çok fazla söz söylemeye gerek yoktur. Ancak bahsedeceğimiz diyet, protein ağırlıklı diyettir. Bu şekilde karbonhidrat tamamen kesilmeden diyet uygulanır.

 

Düşük karbonhidratlı diyetin prebiyotiklerle zenginleştirilmiş diyet lifi, askorbik asit prevalansı olan multi vitaminler, karotenoidler ve tokoferoller ve potasyum ve magnezyum prevalansı olan mineral tuz tabletleri ile takviye etmeleri tavsiye edilir. Antrenman yapanlar, dallı zincirli amino asitlerin ( BCAA'lar) anti-katabolik etkisinden yararlanabilirler.
 

Protein tozu gıda takviyeleri genellikle tüketim kolaylığı ve gıda seçimlerinde değişkenlik sağlamak için seçilir.

 

Protein Ağırlıklı Diyet Nasıl Uygulanır?

 

Protein menüsüne hem hayvansal hem de bitkisel kaynaklar dahildir. İkincisi insan ihtiyaçları için tam bir amino asit spektrumuna sahip olmasa da, yine de sırasıyla nitrojen dengesini ve toplam kalori ihtiyacını etkileyen bir protein ve kalori kaynağı olarak sayılmalıdır.

 

Yaygın olarak inanılanın aksine, bir vejetaryen veya vegan diyeti bile protein olabilir. Protein ağırlıklı diyet listesi için protein açısından zengin besinler şunlardır:

 

  • et (sığır eti, dana eti, tavuk, hindi, at, tavşan, domuz, ...)
  • balık (somon, ton balığı, morina balığı, dil balığı, uskumru, alabalık, kılıç balığı, ...)
  • baklagiller (nohut, fasulye, soya, mercimek, ...)
  • süt ve türevleri (peynirler, ricotta, yoğurt)
  • yumurta

 

Tüm bu gıdalar aynı değildir, farklı miktarlarda bulunan proteinlere ek olarak, gıdayı daha kalorili ve makro besinler için az çok dengeli hale getirmeye katkıda bulunan karbonhidratlar ve yağlar da vardır.

 

Sınırlandırılması veya Kaçınılması Gereken Yiyecekler

 

Tahıllar protein bakımından düşüktür , meyve, sebze ve yağlarda (bitkisel yağlar, tereyağı, domuz yağı, ...) büyük ölçüde yoktur. Bu nedenle, bir protein diyetine sahip olmak için, bu gıdalar baskın olmamalı veya daha önce listelenenler olmadan yalnızca kullanılmamalıdır.

 

Bununla birlikte, sağlıklı bir diyetin özellikleri arasında eksiksizlik de vardır. bu nedenle bu yiyecekler hariç tutulmamalıdır, ancak protein ağırlıklı diyet listesi beslenme eksikliklerini telafi etmek için faydalıdır.


© 2022 Fedbox | Tüm Hakları Saklıdır