Ara Tutar 0.000,00
Toplam İndirim 000,00
Ödenecek Toplam Tutar 0.000,00

Sağlıklı Beslenmek Ne Anlama Geliyor?

Sağlıklı Beslenmek Ne Anlama Geliyor?

Sağlıklı beslenmek bir yaşam tarzıdır ve sadece kilo vermek için tercih edilmemesi gereken önemli bir konudur.

 

Sağlıklı beslenmek dediğimizde genel olarak dengeli, temiz ve sağlıklı beslenme alışkanlığını kastediyoruz. Bununla birlikte, genellikle geleneksel bilimsel-akademik araştırmalara karşı çıkan ya da onu değiştirmeye çalışan çeşitli düşünce okullarının etkisi nedeniyle, sağlıklı beslenme kavramı giderek bulanıklaşıyor ve çerçevelenmesi zorlaşıyor.


Ancak sağlıklı beslenmenin sadece beslenme dengesini korumak değil, aynı zamanda hijyenik bir standardı garanti edebilecek gıdaları kullanmak anlamına geldiği de belirtilmelidir. Bu parametre daha sonra hem biyolojik hem de mikrobiyolojik alanda ve kontaminasyon bağlamında bağlamlandırılmalıdır.

 

Beslenme Dengesi

 

 

Beslenme dengesi sağlıklı beslenmek için belirleyici bir faktördür. Daha doğrusu sağlıklı beslenmekle beslenme dengesinin sağlanması mümkündür. Besin dengesi ile, diyetle alınan bireysel besinlerin ve besin bileşenlerinin miktarlarını ve oranlarını değerlendiren bir parametreyi kastediyoruz. Her birinin çok özel bir işlevi vardır, bu yüzden yıllardır onların gerçek ihtiyaçlarını belirlemeye çalıştık. Dengeli beslenmeden yararlanamayan bir organizma, sözde “ homeostaziyi ” sürdürmekte daha büyük zorluklar yaşar.


Açıktır ki, beslenme söz konusu olduğunda, neredeyse mükemmel bir makine olduğundan, vücut mükemmel bir özerkliğe sahiptir. Bu, her koşulda "hayatta kalmak" için tasarlanma eğiliminde olduğu anlamına gelir. Sonuç olarak, sağlıklı beslenme fiziksel dengenin korunmasını garanti eder ve bazen psişik olana da katkıda bulunur.

 

Sağlıklı Beslenmenin Tanımı Hangi Beslenme Dengesi İlkelerine Bağlıdır?


Birkaç satırda net bir şekilde cevap vermek zordur. Çünkü ihtiyaçlar subjektiftir ve yaşa, cinsiyete, yaşam tarzına ve iskeletin boyutu gibi subjektif bileşenlere göre değişir. Besin maddeleri ve besin bileşenleri çok fazla ve hepsi temel olduğundan, jenerik üzerinde kalmak gerekir. Aşağıdaki tablo, konuya yeni başlayanlar için çok yararlı olabilecek bazı özet kavramları özetlemektedir.


Porsiyonlar ve Tüketim Sıklıkları

 

Sağlıklı beslenmek ve beslenme dengesinin korunmasından emin olmak için bir beslenme uzmanına güvenmek gerekmediğinden, araştırma kuruluşları beslenme ihtiyaçlarını beslenme önerilerine dönüştürdüler. En yaygın sistem kesinlikle en son haberlere göre sürekli revize edilen ve güncellenen besin piramididir.


Bu nedenle sağlıklı beslenmek için çeşitli yiyecekleri ne zaman ve ne kadar yiyeceğinizi seçmek önemlidir.

 

Hayvansal kökenli gıdalar, biyolojik değeri yüksek proteinler, bazı mineral tuzlar (özellikle demir ve kalsiyum) ve vitaminler (hemen hemen hepsi, özellikle B , D ve A grubu olanlar).

 

Öte yandan, bu gıdaların fazlalığı şu fazlalığa neden olabilir: Kolesterol, doymuş yağ asitleri ve proteinler. Bunlardan et ve sakatat haftada en az 2 porsiyon (150-250 gr), su ürünleri en az 2 porsiyon (200-300 gr), peynir / ricotta en az bir (80-150 gr) ve yumurta yenmelidir.haftada en fazla 3 Daha sonra, süt ve yoğurtla ilgili olarak , porsiyona, diyetin bileşimine ve süt kaymağı seviyesine bağlı olduğunu akılda tutmak iyi olsa da, günde birden fazla porsiyona bile izin verilir; Günde 150-300 ml yarım yağlı süt ve 1 veya 2 kap 120 gr doğal yoğurt normaldir. Kurutulmuş etler , konserve ton balığı vb. gibi korunmuş gıdalar marjinal bir alternatif olmalıdırlar.


© 2022 Fedbox | Tüm Hakları Saklıdır