Ara Tutar 0.000,00
Toplam İndirim 000,00
Ödenecek Toplam Tutar 0.000,00

Sağlıklı Diyet Nasıl Olmalı?

Sağlıklı Diyet Nasıl Olmalı?

Pek çok kişi sağlıklı diyet yerine şok diyetlerle kilo vermeye çalışırken verilen kiloları daha hızlı bir şekilde geri almaktan kurtulamaz.

 

Sağlıklı diyet yaşam boyu sürdürülmesi gereken beslenme alışkanlıklarından biridir. Kilonuz normal kilo aralığında değilse doktorunuza danışın ve bir beslenme uzmanına danışın. Sağlığınıza zarar verebilecek dengesiz veya çok sert "kendin yap" diyetlerinden kaçının. İyi bir diyetin her zaman tüm yiyecekleri mümkün olduğunca dengeli bir şekilde içermesi gerektiğini unutmayın.

 

Doğru vücut ağırlığına ulaşmak sadece dengeli beslenmekle değil, fiziksel olarak daha aktif bir yaşamla da sağlanır. Hareketsiz bir yaşam tarzından kaçınmak için, günlük aktiviteleri makineler yerine kasları kullanarak yapmaya alışın. Örneğin, araba kullanmak yerine yürüyün, asansöre binmek yerine merdivenlerden inip çıkın, küçük ev işlerini elle yapın.

 

Daha fazla tahıl, bakliyat, sebze ve meyve tüketin

 

Tahıllar, baklagiller, sebzeler ve meyveler karbonhidratlar (özellikle nişasta ve lif), aynı zamanda vitaminler, mineraller ve organik asitler sağladıkları için önemli besinlerdir. Ek olarak, tahıllar ve baklagiller de iyi protein kaynaklarıdır. Ayrıca yeterli miktarda meyve ve sebze tüketimi diyetin enerji yoğunluğunun azalmasına olanak sağlar. Bunun nedeni sadece yağ içeriğinin ve toplam kalori alımının sınırlı olması değil, aynı zamanda bu gıdaların doyma gücünün özellikle yüksek olmasıdır.

 

Kaliteli yağlar seçin ve miktarını sınırlayın

 

İyi hissetmek için, aşırı veya kusur nedeniyle dengesizleşmeden, diyete dengeli miktarda yağ eklemek gerekir. Ek olarak, sağlıklı diyet söz konusu olduğunda yağların kalitesi çok farklı olabilir. Aslında, kimyasal bileşimleri, özellikle de yağ asitlerininki farklıdır. Farklı kalitedeki yağların insan beslenmesi ve sağlığı üzerinde önemli etkileri olabilir. Son olarak, kolesterol hayvansal kaynaklı yağlarda bulunur. Gıdalarda bulunan bu kolesterol, kan kolesterol düzeylerinde bir artışa neden olabilir.

 

 

Şekerleri, tatlıları ve şekerli içecekleri sınırlayın

 

Tatlı tadı basit şekerlerle bağlantılıdır: glikoz , fruktoz , sakaroz , maltoz ve laktoz. Bu basit şekerler tatlı yiyecek ve içeceklerde bulunur: olgun meyve ve balda fruktoz, glikoz ve sakaroz bulunur; sakaroz (yaygın olarak sofra şekeri olarak adlandırılır) hem pancardan hem de şeker kamışından ekstraksiyon yoluyla elde edilir; tahıllarda maltoz bulunur; laktoz sütte bulunur.

 

Her gün bol su için

 

Vücudumuz esas olarak sudan oluşur. Yenidoğanda su, vücut ağırlığının yaklaşık %75'ini temsil eder. Bu yüzde fraksiyonu, vücut ağırlığının yaklaşık %55-60'ında stabilize olduğunda yetişkinliğe kadar azalır. Yaşlılarda hem mutlak değer hem de yüzde kesri olarak toplam vücut suyu miktarında daha fazla azalma vardır. Bu yüzden sağlıklı diyet için düzenli su alımı şarttır.


© 2022 Fedbox | Tüm Hakları Saklıdır