Ara Tutar 0.000,00
Toplam İndirim 000,00
Ödenecek Toplam Tutar 0.000,00

Sebze Odaklı Beslenmenin Faydaları

Sebze Odaklı Beslenmenin Faydaları

Sebze odaklı beslenme kilo vermenizi kolaylaştırırken birçok sağlık sorununuzun çözülmesine de yardımcı oluyor.

 

Sebze odaklı beslenme günümüzde birçok kişinin yaşam tarzı haline geldi. Az pişmiş ya da fırınlaşmış sebzeler, sebze suları ve çiğ sebzeler tüketilerek formda kalmak mümkün olabilir. Tam anlamıyla bitki bazlı bir diyet, sebze, tahıl, kabuklu yemişler, tohumlar, baklagiller ve meyveler dahil ancak bunlarla sınırlı olmamak üzere, çoğunlukla veya tamamen bitki kaynaklı gıdalardan oluşan bir diyettir.

 

Bitki bazlı diyetler genellikle çok az hayvansal ürün içerir veya hiç içermez ve bitki bazlı diyetlerin tümü vejetaryen veya vegan değildir. Tam gıda terimi, yoğun bir şekilde işlenmemiş gıdaları tanımlar. Bu bütün, rafine edilmemiş veya minimum düzeyde rafine edilmiş bileşenleri içerir.

 

Bazı araştırmalar, bitki temelli bir diyet uygulayanların et yiyenlerden daha uzun yaşadığını, ancak bunun bir vegan diyetine sıkı sıkıya bağlı olabileceğini veya olmayabileceğini gösteriyor. Genel olarak, veganlar temiz beslenmeye, tutarlı egzersize daha fazla odaklanır ve genel sağlıkları konusunda çok kısıtlıdır. Bitki bazlı diyetlerin genel sağlığı iyileştirdiği, genel iltihabı azalttığı, daha iyi egzersiz sonuçları sağladığı, enerji seviyelerini yükselttiği ve bazı kronik hastalık riskini azalttığı gösterilmiştir.

 

Neler Tüketmek Gerekiyor?

 

İnsanlar çeşitli nedenlerle sebze odaklı beslenme planlarını takip ederler. Ancak bunu yapmanın birkaç faydası vardır. Bitki bazlı diyetler yapanlar, yemeyenlere göre daha az kiloludur ve bitki bazlı diyetler kilo vermeyi ve bu kilo kaybını korumayı kolaylaştırır. Tam gıda, bitki bazlı diyetler ayrıca kalp hastalığı ve Tip 2 diyabet gibi bazı kronik hastalıkları önleyebilir ve hatta tersine çevirebilir. Tabağınıza daha fazla sebze eklemek, diğer daha az besleyici ve daha az sağlıklı öğelerin yerini alır. Daha fazla sebze asla kötü bir şey değildir ve onları tüketmek genel kilo yönetiminiz ve genel sağlığınız için her zaman faydalı olacaktır.

 

Bitki bazlı veya vegan beslenmeyi düşünen birçok kişi, her gün yeterli protein tüketmekten endişe duymaktadır. Ancak yeterli protein almanızı sağlayacak çeşitli yiyecekler mevcuttur. Yüksek proteinli vegan yemekler arasında meyveler, sebzeler, baklagiller, kabuklu yemişler ve tohumlar, soya ürünleri ve tam tahıllar bulunur. Bu veganların tam beslenmenin ve et olmayan kaynaklardan yeterli besin maddelerinin tadını çıkarabileceği anlamına gelir. Veganlar, diyetlerinin yapısı nedeniyle genellikle her gün daha az kalori ve daha az yağ tüketirler.


© 2022 Fedbox | Tüm Hakları Saklıdır