Ara Tutar 0.000,00
Toplam İndirim 000,00
Ödenecek Toplam Tutar 0.000,00

Vejeteryan Beslenme

Vejeteryan Beslenme

Son yıllarda vejeteryan beslenme diyeti, dünya nüfusunun bir kısmının yeme alışkanlıkları arasında konsolide olmuştur.

 

Temel olarak vejeteryan beslenme bitkisel gıdaların tüketimine dayalı bir diyetin , tümörler de dahil olmak üzere kronik hastalık geliştirme riskini azaltmaya yardımcı olabileceği konusunda her zamankinden daha güçlü bir farkındalık yarattı. Aynı zamanda, gıda seçimlerinin gezegenimizin sağlığını etkileyebileceği fikri de giderek yaygınlaştı.

 

Nedenler bu diyet modeline bağlı kalarak ilerleme gösterdi. Özellikle vejeteryan bir diyet uygulayanların , iskemik kalp hastalığı, tip 2 diyabet, hipertansiyon, bazı kanserler ve obezite dahil olmak üzere belirli klinik durumlara yakalanma riski azalır.

 

Vejeteryan Beslenmede Neler Var?

 

Sebze, meyve, tahıl, baklagiller, soya ürünleri, fındık ve tohum vejetaryen diyetler özellikleridir. Ayrıca, rutin olarak daha fazla bitki bazlı gıda tüketen insanlar, daha sağlıklı yaşam tarzları izleyerek sağlık konusunda daha bilinçli olma eğilimindedir. Genellikle sigara içmezler, alkol tüketmezler ve fiziksel olarak aktiftirler. Bu koşulların tümü, yukarıda sıralanan kronik hastalıkların gelişme olasılığının azaltılmasına katkıda bulunur.

 

Gıdaların besin bileşiminde farklı miktarlarda farklı besinler (karbonhidratlar, proteinler, yağlar, vitaminler ve mineraller) bulunmasına rağmen, bazı elementler bitki dünyasına özeldir. Tahıllar, baklagiller, taze ve sert kabuklu yemişler, sebzeler ve yağlı tohumlar vejeteryan beslenme için en önemli temellerdir.

 

Sağlığını korumak için yetişkinlere tavsiye edilen lif miktarı günde 25-30 gram arasındadır. Bu miktara ulaşmak için sadece günde en az 5 kez meyve ve sebze tüketmek değil, tahıl ve türevlerini, tercihen kepekli versiyonunda ve bakliyatları da diyete dahil etmek gerekir.

 

Vejeteryan Beslenme Kimler İçindir?

 

Bu beslenme şeklini tercih edenler için son derece önemli olan besin öğelerinin eksiksiz alınması sağlık açısından da yararlıdır. Bu tip beslenen insanlar daha aktif ve sağlıklı olduğundan kilo kontrolü konusunda da başarılı sonuçlar alınır.

 

Vejeteryan beslenme tarzına sahip olan kişilerin düzenli yaşamları olduğu için birçok konuda bilinçlidirler. Bu yüzden protein ikamelerini tercih ederken de bilinçli hareket ederler. Bazıları yumurta ve süt ürünleri tüketirken, bazıları balık tüketimini de beslenmesine dahil edebilir. Bu yüzden vejeteryan beslenme şeklinin çeşitli olduğunu söyleyebiliriz.


© 2022 Fedbox | Tüm Hakları Saklıdır