Kahvaltı

Protein kaynağı sebzeli peynirli omlet, kalsiyum deposu peynir, yüksek C vitaminine sahip roka ile kapya biber ve lifli kepekli ekmek ile çeşitli ve sağlıklı bir kahvaltı sizleri bekliyor.

Sebzeli Mantarlı Omlet, Cevizli Peynir Topları, Kapya Biber, Tahıllı Ekşi Mayalı Ada Ekmeği

Protein kaynağı sebzeli peynirli omlet, kalsiyum deposu peynir, yüksek C vitaminine sahip roka ile kapya biber ve lifli kepekli ekmek ile çeşitli ve sağlıklı bir kahvaltı sizleri bekliyor.

1.Ara Öğün

Yaban mersini antioksidan kapasitesi en yüksek besinlerden biri olmakla ün salmıştır.

Yaban Mersini Kurusu

Yaban mersini antioksidan kapasitesi en yüksek besinlerden biri olmakla ün salmıştır.

Öğlen Yemeği

Meksika fasulyesinin, 250 gramında 80-90 g. magnezyum bulunur. Bu nedenle, magnezyum eksikliğinin neden olduğu kaygı, bitkinlik ve yorgunluk hissinin giderilmesinde etkilidir.

Zeytinyağlı Meksika Fasulyesi, Akdeniz Yeşillikleri Salatası, Yoğurtlu Havuç Mezesi

Meksika fasulyesinin, 250 gramında 80-90 g. magnezyum bulunur. Bu nedenle, magnezyum eksikliğinin neden olduğu kaygı, bitkinlik ve yorgunluk hissinin giderilmesinde etkilidir.

2.Ara Öğün

İçeriğindeki bol lif sayesinde kilo kontrolüne yardımcı olan ve mineral bakımından zengin olan bal kabağı, iddialı olduğumuz enfes cheesecake ile birleşti.

Balkabaklı Cheesecake

İçeriğindeki bol lif sayesinde kilo kontrolüne yardımcı olan ve mineral bakımından zengin olan bal kabağı, iddialı olduğumuz enfes cheesecake ile birleşti.

Akşam Yemeği

Guacamole sosun içeriğinde bulunan avokado, yüksek protein, A ve E vitaminlerini ihtiva eder. Tavuklu quesedilla’nızın da içeriğinde bulunan Guacamole sos ve salsa sosun, tavuk ile birleşmesiyle tadına doyulmaz bir lezzet ortaya çıktı.

Tavuklu Quesedilla, Guacamole Sos, Salsa Sos

Guacamole sosun içeriğinde bulunan avokado, yüksek protein, A ve E vitaminlerini ihtiva eder. Tavuklu quesedilla’nızın da içeriğinde bulunan Guacamole sos ve salsa sosun, tavuk ile birleşmesiyle tadına doyulmaz bir lezzet ortaya çıktı.

Örnek Menü Sonraki Öğün
Örnek Menü Önceki Öğün
Fedbox Logo

Fedbox yoğun isteğiniz üzerine SİLİVRİ’de

%10 İNDİRİM
20 TAM GÜNLÜK PAKETLERDE


İndirimden faydalanmak için AŞK14 kodu
ile online alım yapabilir yada
212 288 02 12 numaralı
müşteri hizmetlerimizi arayabilirsiniz.

Son gün: 14.02.2018

HEMEN BİLGİ AL
HEMEN SİPARİŞ VER
İşlem Durum Simge - Process Status Icon
Popup Close
Fedbox Logo

Kullanıcı Adınız:


Şifreniz:

Giriş Yap

Şifremi Unuttum

E-Posta Adresiniz:




           


GİRİŞ YAPINIZ

Kullanıcı Adınız:


Şifreniz:

Giriş Yap

Şifremi Unuttum

E-Posta Adresiniz:


Yaz Aylarında Sıvı Kaybına Dikkat!





Vücut düzenli olarak terleme ve idrara çıkma yoluyla su  kaybeder. Dehidratasyon, vücudun normalden daha fazla su kaybetmesine neden olan herhangi bir durumdan kaynaklanabilir.

Özellikle yaz aylarında vücuttaki su kaybının en yaygın nedeni aşırı terlemedir.

Yaz aylarında , ter bezleri vücudu serinletmek için nemlendirir. Bu çalışma şekli buharlaşmadır. Bir damla ter, cildinizden buharlaştıkça, az miktarda ısı alır.  

Terleme aynı zamanda cildinizi nemlendirir ve vücudunuzdaki elektrolit dengesini korur. Terlediğinizde oluşan  sıvı esas olarak tuz ve sudan oluşmaktadır. Aşırı terleme ise  fazla miktarda sıvı kaybına neden olabilir.

Sıvı kaybı sonucu organlar, hücreler ve dokular çalışamaz. Sıvı kaybı hemen düzeltilmezse, şoka neden olmaktadır. Hafif dehidratasyon (sıvı kaybı) genellikle evde tedavi edilebilirken, ciddi dehidratasyon (sıvı kaybı)  hastanede veya acil bakım ortamında tedavi edilir.

 

Dehidratasyon (sıvı kaybı) belirtileri:

Hafif ve  orta derecede;

-Uyuklama

-Kuru ağız

-Artan susuzluk

-Azalmış idrara çıkma

-Kuru cilt

-Kabızlık

-Baş dönmesi veya baş ağrısı

 

Aşırı dehidratasyon belirtileri:

-Düşük kan basıncı

-Hızlı kalp atışı

-Hızlı solunum ateş batık gözler

-Buruşuk cilt

-Koyu idrar

-Aşırı susuzluk

 

Dehidratasyon( Sıvı kaybı ) Dikkat Edilmesi Gerekenler :

1- Özellikle yaz aylarında  vücut ısısının yükselmesiyle terleme artmaktadır. Sıvı tüketimi de buna bağlı olarak arttırılmalıdır. Kış aylarında 8-10 su bardağı olan su tüketimi yaz aylarında 10-12 su bardağına çıkarılmalıdır.

2- Susama hissi olmasa da düzenli sıvı alımına özen gösterilmelidir.

3- Asitli içecekler yerine ayran, süt ,bitki çayları tercih edilebilir.

4- Sıcak havada  egzersiz yapılıyorsa  düzenli aralıklarla sıvı alınmalıdır.

5- İdrar çıkışı kontrol edilmeli azalma veya renginde koyulaşma durumun da sıvı alımı arttırılmalıdır.

6- Su tüketiminin yanında sıvı takviyesine katkıda bulunan besinlerin tüketimi arttırılabilir. Salatalık % 96  ,kabak %95 ,karpuz %94 su içermektedir.

7- Sıcak ve nemli havalarda yorgunluğu önlemek için az  ve sık beslenmek gerekir.

8- Yağlı veya kızartılmış yemekler  yerine zeytinyağlı yemekler tercih edilmelidir.

9- Aşırı terlemeyle  vücuttan su , potasyum ,sodyum mineralleri  atılmaktadır. Bireylerde bunla birlikte  halsizlik ,yorgunluk oluşabilir. 

10- Düşük tansiyonu olan bireyler soda tercih edebilirler. Yüksek sodyum içeriği ile tansiyonu yükseltir.

11- Su ,elektrolit ve proteinden zengin ara öğünler  tüketilebilir.






sağlıklı

mutlu

zinde

enerjik

BİZİ TAKİP EDİN


Fedbox kampanyalar, tarifleri ve bilgilendirmeleri kaçırmamak için eposta listemize üye olabilirsiniz.




Gönder


© 2019 Fedbox. Tüm Hakları Saklıdır..