Lütfen aramak istediğiniz kelimeyi yazıp arama simgesine tıklayınız.
Ara Tutar 0.000,00
Toplam İndirim 000,00
Ödenecek Toplam Tutar 0.000,00

Kuru Baklagillerin Faydaları ve Pişirme Tüyoları

Kuru Baklagillerin Faydaları ve Pişirme Tüyoları

1. Nohut

- Demir, fosfor, potasyum, magnezyum, folik asit ve protein içeriği bakımından zengindir.

- Baklagillerin özellikle kanser riskini azaltmaya yardımcı etkileri vardır.

- Yüksek lif içeriği sayesinde bağırsaklardaki kötü bakteri sayısını azaltarak bağırsak sağlığının korunmasında görevlidir.

- Diyabet ve kolesterol hastalıkları riskini azaltabilir.

- Salatalarda ve yemeklerde sağlıklı bir alternatif olarak tercih edilebilir.

 

2. Mercimek

- LDL (kötü) kolesterolü azaltarak HDL (iyi) kolesterolü artırarak kalp sağlığını olumlu etkiler.

- Lif içeriği sayesinde bağırsak sağlını iyileştirir.

- Kan şekerinin düzenlenmesinde etkilidir.

- Mercimek yemeği, bitkisel protein, vitamin ve mineral açısından zengindir. Ana öğünlerde tercih edilebilir.

- Potasyum içeriği sayesinde hipertansiyonu düşürücü etkisi vardır.

- Kansızlık sorunu olan bireyler tüketebilirler.

 

3. Barbunya

- Protein, B grubu vitaminleri, potasyum, magnezyum, çinko, demir ve lif içeriği yüksektir.

- Lif içeriği sayesinde kan şekeri seviyesini düşürmekte ve iştah kontrolünü sağlamaktadır. 

- Vücuttaki serbest radikallere karşı mücadele eden antioksidanlar ve olumlu destekleri olan fitokimyasallar açısından iyi bir kaynaktır. Kanser riskinin azaltılmasında etkisi vardır.

 

4. Kuru fasulye

- Protein, B grubu vitaminleri, potasyum, magnezyum, demir, çinko ve lif açısından zengin bir baklagildir.

- Kemik yapısını güçlendirir.

- Karaciğer yetmezliği, böbrek taşları rahatsızlıklarında olumlu etkileri vardır.

- Yüksek lif içeriği sayesinde tokluk hissi ve iştah kontrolü sağlar.

- Kolesterolü düşürerek kalp ve damar sağlığında olumlu etkileri vardır.

- Yüksek tansiyonun düşürülmesine yardımcı olabilir.

 

Kuru baklagiller tüketilirken dikkat edilmesi gerekenler:

  • Kuru baklagiller iyi pişirilmedikleri zaman sindirimi zorlaştırmaktadır. Bu yüzden pişirmeden önce oda sıcaklığındaki suda 8-10 saat ıslatmalı veya sıcak suda daha kısa sürede bekletilmelidir.

  • Kuru baklagillerin zarlarını da soyabilirsiniz.

  • Tüketiminden sonra oluşan gazı önlemek ve sindirimi kolaylaştırmak için yemeklere baharat ekleyebilirsiniz. Özellikle kekik, kişniş veya kimyon tercih edilebilir.

  • Pişirme sırasında, suya yarım çay kaşığı yağ eklendiğinde baklagillerin köpürmesi önlenmiş olur.

  • Pişirme yöntemi olarak çabuk pişmesi için düdüklü tencereleri tercih edebilirsiniz.

  • Baklagiller, oda sıcaklığında 2 saatten fazla bırakılmamalı buzdolabında saklanılmasına özen gösterilmelidir.

  • İçerisine porsiyon kontrolüne dikkat ederek parça et eklenerek hem bitkisel hem hayvansal protein alımını destekleyebilirsiniz.


Ara
© 2024 Fedbox | Tüm Hakları Saklıdır