Lütfen aramak istediğiniz kelimeyi yazıp arama simgesine tıklayınız.
Ara Tutar 0.000,00
Toplam İndirim 000,00
Ödenecek Toplam Tutar 0.000,00

Nezle ve Gribe Karşı Nasıl Beslenebiliriz?

Nezle ve Gribe Karşı Nasıl Beslenebiliriz?

Grip, soğuk algınlığı, boğaz ağrısı, yorgunluk, sık tekrarlayan iltihaplanmalar bağışıklık sisteminin zayıfladığının en önemli göstergelerindendir. Bağışıklık sistemi vücudun savunma sistemidir. Bağışıklık sistemini güçlendirmek ve vücut direncini artırmak hastalıklara yakalanma riskini düşürmektedir. Sağlıklı beslenme alışkanlıkları, uygun besin seçimi ve doğru beslenme uygulamaları ile bağışıklık sistemini güçlendirerek zararlı mikroorganizmalardan dolayısıyla nezle ve grip gibi hastalıklardan korunmak mümkündür.

Dengeli Beslenmek

  • Güçlü bir bağışıklık sisteminin temellerinden birisi yeterli ve dengeli ve beslenmektir. Bağışıklığı güçlendirmek için bir grup yiyecek veya içeceğe yönelmek yerine dengeli bir beslenme programı uygulanmalıdır.
  • Bağışıklık sistemini güçlendiren besin öğeleri, vücuda giren zararlı mikroorganizmalara karşı savunma kalkanını güçlendirmektedir. Bu besin öğelerinin başında proteinler, vitaminler ve mineraller gelmektedir.
  • Günlük beslenmede protein alımının yetersiz olması bağışıklık sistemini olumsuz etkilemekte ve bunun sonucunda hastalıklara yatkınlık artmaktadır. Protein yetersizliğinde kolayca hasta olan bir bedenin iyileşmesi de daha uzun zaman almaktadır.
  • Özellikle hastalıklara yakalanma riskinin arttığı kış aylarında kahvaltı öğünü geçiştirilmemelidir. Yumurta, beyaz peynir, zeytin, mevsim yeşillikleri, tam tahıllı ekmek, bir iki adet ceviz, badem veya fındık sağlıklı bir kahvaltıda olması gereken yiyeceklerdir.

Yeterli Vitamin ve Mineral

  • Mevsime uygun taze sebze ve meyve tüketmek, içerdikleri vitamin ve mineraller sayesinde bağışıklığın güçlenmesine katkıda bulunmaktadır.
  • C ve E vitamini vücudun zararlı mikroorganizmalarla savaşmasına destek olan güçlü antioksidanlardır. Bu nedenle C vitamininden zengin elma, armut, portakal, mandalina, greyfurt gibi meyvelere beslenmede düzenli olarak yer verilmelidir. Fındık, badem gibi yağlı tohumlar E vitamini yönünden zengindir. Yağlı tohumlar miktarına dikkat edilerek günlük beslenmede tüketilmelidir.
  • Hastalığa yakalandıktan sonra iyileşmek için C vitamininden zengin turunçgil tüketmek yerine hastalığa yakalanmadan önce belirli miktarlarda ve düzenli bir şekilde turunçgil tüketmek bağışıklığı güçlendirerek hastalıklardan korunmaya katkı sağlamaktadır.
  • Mineraller de bağışıklık sisteminin güçlenmesinde en az vitaminler kadar önemlidir. Özellikle çinko yetersizliğinde vücudun hastalıklara karşı gösterdiği direnç azalmakta ve hastalık süreci uzamaktadır. Kırmızı et, deniz ürünleri, nohut, fasulye ve yağlı tohumlar çinkonun zengin kaynaklarıdır.
  • Soğan ve sarımsak, antioksidan içeriği bakımından oldukça zengindir ve bağışıklık sisteminin güçlenmesine katkıda bulunmaları nedeniyle bolca tüketilmeleri önerilmektedir.
  • Kuşburnu, ahududu, böğürtlen, ıhlamur, ekinezya, zencefil gibi çaylar antioksidan açısından zengindir. Birkaç damla limon sıkılarak tüketilen bu çaylar bağışıklığı güçlendirici etki göstermektedir.

Yeterli Lif ve Su Tüketimi

  • Yulaf, içerdiği beta glukan ve çinko sayesinde bağışıklık sistemini güçlendirmektedir. Zengin lif içeriğiyle de oldukça faydalı olan yulaf kahvaltıda veya ara öğünde tüketilebilir.
  • Su tüketimi ihmal edilmemeli ve gün içinde 8-10 bardak su tüketilmelidir.

Ara
© 2024 Fedbox | Tüm Hakları Saklıdır