Ara Tutar 0.000,00
Toplam İndirim 000,00
Ödenecek Toplam Tutar 0.000,00

Açlık Krizleri Nasıl Önlenir?

Açlık Krizleri Nasıl Önlenir?

Açlık krizleri son derece ciddi boyutlara ulaştığında kişide agresif davranışlar dahi görülebilir. Bu durumda mutlaka dengeyi korumak gerekir.

 

Açlık krizleri gündeme geldiğinde birçok sorunun çözülmesi gerekir. Sağlıklı bir diyet ve beslenme sürecinin ardından açlık krizinin oluşmaması için sık sık ara öğünler oluşturmak gerekir. Bir diyete başladınız ve genellikle tüm çabalarınızı boşa çıkarmakla tehdit eden açlık sancılarından bunaldınız mı?

 

Açlık sancıları sizi bunalttığında dayanmak imkansız görünüyor mu? Bu sorulardan herhangi birinin cevabı evet ise, yalnız olmadığınızı bilin. Ani kompulsif açlık sancıları düşündüğünüzden çok daha yaygındır. Bunun nedeni, onları tetikleyebilecek nedenlerin çok olması ve her zaman birbiriyle ilişkili olmamasıdır.

 

Açlık Nöbetleri Nelerdir?

 

Açlık sancıları mide zarının tahriş olmasının bir sonucu olabilir. Sindirimin sonunda, aslında, artık boş olan midenin duvarları temas eder ve birbirine sürtünür. Bu da klasik kemiren hissine neden olur, genellikle sinir bozucu, tahriş edici ve hatta acı vericidir.

 

Bu his yemek yemekle rahatladığı için içgüdüsel olarak açlıkla ilişkilendirilir ve bu nedenle açlık sancısı terminolojisi de kullanılır. Ancak mide tahrişini gidermek için yemek yemek, sindirim gibi zorlu bir işten sonra organı gerekli dinlenmeden mahrum eder ve paradoksal olarak daha fazla tahrişe neden olabilir.

 

Gerçekte, açlık krizleri, gerçek açlık hissi ile karıştırılmamalıdır. Yemeğin verilmesinden kaynaklanan belirgin ve ani rahatlama aslında basit bir mekanizma için gerçekleşir. Yemek mideyi doldurur ve mideyi böler, midenin sürtünmesini önler ve rahatsız edici kemirme hissini ortadan kaldırır.

 

Sahte Açlık Hissi

 

Gerçek açlık, acının değil, hoş arzuların eşlik ettiği fizyolojik bir besin ihtiyacından oluşur. Açlık sancıları, bu nedenle, "sahte açlık hissinin" birçok biçiminden biridir. Ciddi bir klinik hastalık olmasa da, açlık sancıları genellikle vücudunuzun gerçekten besin maddelerine ihtiyacı olmadığında yemenize neden oldukları için aşırı kilolu durumlardan sorumludur.

 

Bu durum genellikle zorlayıcı açlık ataklarının, psikolojik tatmin arayışı için çekici bir tada sahip, ancak ne yazık ki kalitesiz yiyecekler yiyerek yatıştırılma eğiliminde olması gerçeğiyle daha da kötüleşir.

 

Gıda Tüketmenin Yanlış Yolları

 

Çiğneme, sindirim sistemimizin sağlığında önemli bir rol oynar. Büyük gıda parçalarının sindirimi daha uzun sürer, bu da sindirimi daha zor hale getirir ve vücudu daha fazla mide suyu üretmeye zorlar, bu da büyük olasılıkla mide duvarlarıyla temas etme ve mide duvarlarıyla temas etme şansını artırır. zaten açıklanmıştır.

Ayrıca bir öğündeki besinlerin kombinasyonuna dikkat edilmemesi de zararlı olabilir ve bu sorunun habercisi olabilir. Her farklı besin (şeker, nişasta, protein ve yağ) farklı bir sindirim şekli gerektirdiğinden, bunların kombinasyonuna çok az dikkat etmek sindirimi engelleyebilir ve diğer şeylerin yanı sıra mide zarının tahriş olmasına neden olabilir. Bu da açlık krizleri söz konusu olduğunda yaşanacak olası sorunlardan biridir.


© 2022 Fedbox | Tüm Hakları Saklıdır