Lütfen aramak istediğiniz kelimeyi yazıp arama simgesine tıklayınız.
Ara Tutar 0.000,00
Toplam İndirim 000,00
Ödenecek Toplam Tutar 0.000,00

Vejetaryen Örnek Menü

Vejetaryen Örnek Menü

Vejetaryen Diyet Paketi Nasıl Olmalı?

Vejetaryen beslenme et, balık tüketiminin olmadığı beslenme şeklidir. Dünya nüfusunun %18’lik bölümünü vejeteryanlar oluşturmaktadır. Vejetaryen diyet paketinde et ve balık gibi besinler yerine tahıl, kurubaklagil, sebze, meyve gibi bitkisel ağırlıklı besinler yer almaktadır. Vejetaryen beslenmede etten alınamayan protein ve vitamin bitkisel besinlerden alınır. Bu noktada vejetaryen diyeti uygularken protein ve vitamin doğru miktarda almak için uzman diyetisyenlerden yardım alabilirsiniz. Peki ideal vejetaryen paketi nasıl olmalı?

İdeal Vejetaryen Paketi Nasıl Olmalı?

İdeal bir vejetaryen diyet diyet yemek menüsünde;  protein, demir, kalsiyum ve pek çok mineral içermelidir. Vejetaryen paketi ile kişinin etten alması gereken vitamin ve mineraller bitkisel ürünlerden alınması sağlanır. Yaş, cinsiyet, gebelik durumu ve daha birçok etken vejetaryen diyet paketinizi yapmanıza etkendir. Bu noktada siz de kendinize özel olarak diyet menüsü hazırlayabilirsiniz. Bunun için ilk olarak doğru beslenme öğünlerini oluşturmanız gerekmektedir.

Sağlıklı Vejetaryen Yemekleri için 3 İpucu

Vejetaryen diyet paketinde sağlıklı beslenmeniz için dikkat etmeniz gereken noktalar bulunmaktadır. Yemek hazırlamak oldukça zor ve zaman alan bir süreçtir. Sağlıklı ve dengeli beslenmek adına bu üç ipucundan yararlanabilirsiniz. 

Yemeklerinizi Sağlıklı Besinlerle Oluşturun!

Mevsimine uygun sebzeler ve sağlıklı yağlarla oluşturacağınız besinlerle yemeklerinizi hazırlayın.

Kalori Hesabı Yapın!

Kilonuz, cinsiyetiniz ve ekstra kalori ihtiyaçlarınız gibi kişisel özellikler dikkate alınarak bir kalori miktarı belirleyin. Bu kalori miktarına göre öğünlerinizi oluşturun.

Düzenli Beslenme Saati Belirleyin!

Sağlıklı ve kalori hesabı yaparak oluşturduğunuz diyet yemeklerinizi aynı saatlerde düzenli olarak tüketmeye dikkat edin.

Vejetaryen beslenmenin bazı çeşitleri bulunmaktadır. Bu çeşitlere göre tüketmeniz ve tüketmemeniz gereken besinler mevcuttur. 

Vejetaryen Beslenme Çeşitleri 

Lakto-ovo-vejetaryen diyet: Yumurta, Süt ve süt ürünlerinin tüketildiği ancak hiçbir et türünün tüketilmediği vejetaryen diyet çeşidi.

Lakto-vejetaryen diyet: Et, balık, kümes hayvanları ve yumurtanın tüketilmediği ancak süt ürünlerinin tüketildiği vejetaryen diyet çeşidi

Ovo-vejetaryen diyet: Et, balık, kümes hayvanları ve süt ürünlerinin tüketilmediği ancak yumurtanın tüketildiği vejetaryen diyet çeşidi.

Pesketaryen diyet: Et ve kümes hayvanlarının tüketilmediği ancak balık ve bazen yumurta ve süt ürünlerinin tüketildiği vejetaryen diyet çeşidi.

Vegan diyeti: Et, balık, kümes hayvanları, yumurta ve süt ürünleri ile bal gibi diğer hayvansal kaynaklı ürünlerinin tüketilmediği vejetaryen diyet çeşididir.

Flexitarian diyeti: Ara sıra et, balık veya kümes hayvanlarının tüketildiği ancak çoğunlukla vejetaryen ürünlerin tüketildiği bir diyet şeklidir. 

Vejetaryenlerin Tüketmesi Gereken Besinler Nelerdir?

  • Sebzeler: Brokoli, karnabahar, havuç, biber vb.
  • Meyveler: Kavun, karpuz, erik, nektarin, böğürtlen vb.
  • Tahıllar: Yulaf, arpa, pirinç vb.
  • Baklagiller: Mercimek, fasulye, nohut vb..
  • Kuruyemişler: Badem, ceviz, fındık vb.
  • Tohumlar: Keten tohumu, chia vb.
  • Yağlar: Zeytinyağı, fındık yağı vb.
  • Proteinler: Tempeh, tofu, yumurta, süt ürünleri.

Vejetaryenlerin Uzak Durması Gereken Besinler Nelerdir?

Veganlar ve lakto-vejetaryenler: Yumurta tüketmemelidir.

Veganlar ve ovo-vejetaryenler: Süt ürünleri tüketmemelidir.

Veganlar: Bal, balmumu ve polen tüketiminden kaçınmalıdırlar.

Vejetaryenler: Kırmızı et, kümes hayvanlarının eti, balık eti gibi diğer hayvansal ürünlerden uzak durmalıdırlar. 

Vejetaryen Örnek Menü Listesi Nasıl Olmalı?

Vejetaryen diyet listesinde bitkisel ağırlıklı beslenilmesi gerekir.. Meyveler, sebzeler, tahıllar, sağlıklı yağlar ve bitkisel proteinlerin tümü vejetaryen diyetinde yer almalıdır. Protein alımı için fındık, tohum, baklagiller gibi protein açısından zengin çeşitli bitki besinlerini diyet listenize ekleyebilirsiniz.

Vejetaryen Diyet Yemek Tarifleri

İnternet üzerinden de araştırarak kendinize menü oluşturabilirsiniz fakat bu size fazlasıyla zahmetli geliyorsa diyetisyenler ile birlikte hazırlanan diyet yemek servislerinden faydalanabilirsiniz. 

Vejetaryen Diyet yemek paketinin faydaları;

  • Düzenli ve sağlıklı beslenme
  • Kilo kaybı
  • Kanser riskini azaltır
  • Kan şekerinin düzenlenmesini sağlar
  • Kalp sağlığınızı destekler ve 
  • Size özel kalorisi hesaplanmış menülerden oluşur.

Vejetaryen Örnek Menü Listesi

Fedbox vejetaryen paketi uzman diyetisyenler tarafından kalori hesaplaması yapılarak hazırlanır. Alanında uzman aşçılar tarafından hazırlanan ve kalite kontrol mühendisleri tarafından değerlendirilen vejetaryen beslenme paketi ile düzenli ve sağlıklı beslenebilirsiniz.

3 ana 2 ara öğün olmak üzere toplamda 5 öğünden oluşan vejetaryen diyet paketi; 1100-1500-1900-2200 kalori seçenekleriyle hazırlanıp, size özel olarak sunulmaktadır. Vejetaryen paketi hakkında detaylı bilgi için sayfamıza göz atabilir, dilerseniz bizimle iletişime geçebilirsiniz.

 

KAHVALTI

Örnek Kahvaltı Menülerimiz;

1.Gün: DOMATES SOSU OMLET İÇİN, OMLET, TAHILLI EKMEK, ÇENGELKÖY SALATALIĞI BÜTÜN, ROKA, SİYAH ZEYTİN

2.Gün: ÇERİ DOMATES, KÖY BİBERİ BÜTÜN, ÖRGÜ PEYNİRİ, YUMURTA HAŞLANMIŞ, YEŞİL ZEYTİN

3.Gün: ÇÖREK OTLU PEYNİR TOPLARI, KEPEKLİ EKMEK, BAL, MAYDANOZ SÖĞÜŞ, ÇERİ DOMATES

4.Gün: ÇENGELKÖY SALATALIĞI BÜTÜN, PEYNİR DİP SOSLU EKMEK DİLİMİ, ZEYTİN SALATASI, KAPYA BİBER

5.Gün: BRUSCHETTA DOMATESLİ, YEŞİL ZEYTİN, ÇARLİSTON BİBER, ÇENGELKÖY SALATALIĞI BÜTÜN

6.Gün: SCRAMBLED EGG, KEPEKLİ EKMEK, ÇERİ DOMATES, CEVİZ İÇİ, MAYDANOZ SÖĞÜŞ

1.ARA:

Örnek 1. Ara Menülerimiz;

1.Gün: HURMA

2.Gün: KAVUN

3.Gün: NEKTARİN BÜTÜN

4.Gün: MÜRDÜM ERİĞİ

5.Gün: KARPUZ

6.Gün: KURU KAYISI

ÖĞLE

Örnek Öğle Menülerimiz;

1.Gün: KEÇİPEYNİRLİ SEBZELİ KİŞ, AYRAN AŞI ÇORBASI SOĞUK

2.Gün: ZEYTİNYAĞLI BÖRÜLCE, KIRMIZI LAHANA-HAVUÇ-GÖBEK SALATA, MISIR TANE

3.Gün: FESLEĞENLİ DOMATES ÇORBASI, PESTOLU MAKARNA

4.Gün: KURU FASULYE, JASMİNE-SİYAH PİRİNÇ PİLAVI

5.Gün: ZEYTİNYAĞLI KAPYA BİBER DOLMA, TAZE OTLU YOĞURT SOS

6.Gün: BUĞDAY SALATASI, SEBZELİ MUFFİN

2. Ara : 

Örnek 2. Ara Menülerimiz;

1.Gün: KIRMIZI PELTELİ MÜSLİLİ YOĞURT

2.Gün: DAMLA ÇİKOLATALI KURABİYE

3.Gün: TUZLU HAŞHAŞLI KEK

4.Gün: KAKAOLU İRMİK TOPLARI

5.Gün: KARNABAHAR MÜCVER

6.Gün: BÖĞÜRTLENLİ PELTE

AKŞAM

Örnek Akşam Menülerimiz;

1.Gün: HAŞLAMA SEBZE, GURME PİYAZ

2.Gün: PATATES PÜRESİ YATAĞINDA MANTAR SOS, PAZILI SOĞUK ÇORBA

3.Gün: VEJETARYEN LAZANYA, SALATALIKLI YOĞURT SOS

4.Gün: HAYDARİ, İMAMBAYILDI

5.Gün: ZEYTİNYAĞLI KABAK, AKDENİZ SALATA ÇERİ DOMATESLİ, SALATA SOSU 2

6.Gün: GOJİ MEYVESİ, SEBZELİ WRAP, BALLI NAR EKŞİSİ SOS YENİ, AKDENİZ SALATA, ACISIZ EZME


Ara
© 2024 Fedbox | Tüm Hakları Saklıdır